اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تظاهرات اعتراضی شدید در مراکش

به دنبال تظاهرات شدید ضد رژیم در شهر نادور مراکش که بوسیله دانش آموزان و دانشجویان آغاز شد ده ها تن کشته و مجروح شدند.

تظاهرات اعتراضی شدید در مراکش

رخدادهای 2 بهمن 62

چکیده:

  • فرستنده رادیویی 800 کیلو واتی در جزیره کیش توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

 

  • رئیس دادگاه انقلاب اسلامی ارتش از هواداران چریک های فدائی خلق شاخه اکثریت خواست خود را  معرفی کنند.

 

  • یک فروند هواپیمای جنگی دشمن بر فراز ارتفاعات کدو سقوط کرد.

 

  • ارتش مراکش صفوف تظاهرات اعتراض آمیز مردم را با هلیکوپتر به رگبار بست.

 

  • حسنی مبارک قطعنامه های چهارمین کنفرانس اسلامی در مراکش را تاریخی خواند.

 

افتتاح فرستنده رادیویی 800 کیلو واتی در جزیره کیش

فرستنده رادیویی 800 کیلو واتی جزیره کیش دیروز توسط آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان افتتاح شد.

در این مراسم آیت الله طاهری نماینده امام در اصفهان، مرتضی نبوی وزیر پست و تلگراف و مدیر عامل مخابرات ،فرمانده نیروی هوائی و جمعی از مدیران مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی حضور داشتند. در این مراسم رئیس جمهور از قسمت های مختلف این فرستنده بازدید کرد که در هر قسمت مسئولین توضیحات لازم را ارائه کردند.

آیت الله خامنه ای در پایان افتتاح این مرکز رادیویی پیامی را فرستاد که در آن بر اهمیت رساندن پیام انقلاب تاکید شده است.

گفتی است فرستنده 800 کیلو واتی جزیره کیش می تواند با پوشش 120 درجه ای خود در شمال منطقه خلیج فارس تمامی کشور عربستان سعودی قسمتی از کشورهای مصر،اردن و سودان را زیر پوشش خود بگیرد و از طریق پوشش 30 درجه ای خود شرق و جنوب شرق ایران، کشورهای افغانستان و پاکستان و جنوب شوروی را نیز زیر پوشش درآورد این فرستنده روزی 18 ساعت برنامه برون مرزی پخش خواهد کرد.(1)

 

ری شهری: چریک های فدایی خلق خود را تسلیم کنند

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی ارتش در یک مصاحبه رادیو تلویزیونی از فریب خوردگان چریک های فدایی خلق اکثریت خواست با اعلام غیر قانونی بودن این سازمان خود را تسلیم کنند.

حجت الاسلام ری شهری گفت: طبق اطلاعات به دست آمده رهبران چریک های فدایی خلق شاخه اکثریت به خارج از کشور فرار کرده اند و فریب خوردگان و هواداران آن نیز با توجه به غیر قانونی بودن آن خود را به مراکز مربوطه معرفی کنند تا از این منجلاب رهایی یابند.

آقای ری شهری در مورد تقاضای عفو و بخشش متهمین از امام نیز گفت: عفو متهمین بر اساس قانون اساسی ضوابطی دارد و باید بوسیله ریاست دیوانعالی کشور به امام پیشنهاد بشود تا امام عفو کند یعنی امام هیچ گاه طبق قانون اساسی مستقیما عفو نمی کند حق عفو با رهبر است و لیکن بعد از پیشنهاد ریاست دیوان عالی کشور و تا به حال هم در هر موردی که رئیس دیوان عالی کشور پیشنهاد کردند امام عفو کردند و این مربوط به ما نمی شود.(2)

 

جنگنده دشمن ساقط شد

ستاد مشترک ارتش با صدور اطلاعیه 1611 خود اعلام کرد ساعت 15 دیروز در تجاوزات هوائی جنگنده های متجاوز دشمن به منطقه ارتفاعات کدو یک فروند از جنگنده های دشمن توسط آتش یگان های پدافند هوائی و جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی هدف قرار گرت و سرنگون شد.

همچنین کفر ستیزان اسلام با آتش کوبنده خود در منطقه زله و هانی گرمله عراق قسمتی از تاسیسات نظامی و چندین خودروی دشمن را نابود کردند. گزارش دیگری نیز حاکیست برج دیده بانی دشمن در جزیره بوارین به کلی نابود شد.(3)

 

تظاهرات اعتراضی شدید در مراکش

به دنبال تظاهرات شدید ضد رژیم در شهر نادور مراکش که بوسیله دانش آموزان و دانشجویان  آغاز شد ده ها تن کشته و مجروح شدند. مقامات رژیم آمریکایی شاه حسن از فاش شدن جزئیات این اعتراضات خونبار و مطلع شدن اذهان جهانی از چگونگی ابزار تنفر و نارضایتی توسط مردم مسلمان مراکش به شدت واهمه دارند بر اساس گزراش ها رژیم شاه حسن از ارتش و هلیکوپتر برای سرکوب تظاهرات معترضان استفاده می کند و شاهدان عینی خود دیده اند که مردم در شهر نادور با هلیکوپتر به رگبار بسته شده اند. مطبوعات مادرید  شمار کشته شدگان درگیری ها را 25 تن و شمار مجروحین را صدها تن اعلام کرده اند.(4)

 

تجلیل مبارک از کنفرانس مراکش

به دنبال دعوت دوباره مصر به کنفرانس اسلامی که در اجلاس اخیر این سازمان در کازابلانکای مراکش از سوی کشورهای مرتجع و سرسپرده عرب جزو دستور کار این اجلاس گنجانده شده بود ضیاء الحق رئیس جمهور پاکستان نیز پیام تبریکی به مبارک دیکتاتور مصر فرستاد.

مبارک در پاسخ به پیام تبریک ضیا؟ الحق قطعنامه های چهارمین کنفرانس اسلامی مراکش را تاریخی خواند.! در تلگرام حسنی مبارک از موضع پاکستان در کمک به تصویب قطعنامه مربوط به دعوت مصر برای بازگشت به سازمان کنفرانس اسلامی ستایش شده است.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 2 بمن 62، ص 2
2. اطلاعات، 2 بمهن 62، ص 15
3. جمهوری اسلامی، 2 بهمن 62، ص 2
4. کیهان، 2 بهمن 62، ص 20
5. کیهان، 2 بمهن 62، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول