اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان:

تمام مدارس متوسطه دوم زیر پوشش آهن‌یاری قرار گرفتند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه دختران نیاز به جذب آهن بیشتری دارند گفت: در بحث آهن‌یاری در مدارس، موفق شدیم صد درصد مدارس متوسطه دوم و 40 درصد متوسطه اول را زیر پوشش قرار دهیم.

تمام مدارس متوسطه دوم زیر پوشش آهن‌یاری قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد خیراندیش ظهر امروز در همایش غذای سالم با بیان اینکه کودکان، نوجوانان و جوانان سرمایه‌های کشور هستند، اظهار کرد: برای داشتن جامعه‌ای پویا و با استعداد باید بر روی آینده افراد سرمایه‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه سلامتی سرمایه‌ای است که تا آخر عمر به آن نیاز داریم افزود: برای آنکه انسانی سالم بماند باید تغذیه مناسب و سالم داشته باشیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان داشتن تغذیه سالم را نیازمند مواد سالم دانست و خاطر نشان کرد: چند سالی در مدارس استان موضوع آهن یاری در حال اجراست.

وی کمبود ویتامین ید در مصرف روزانه را یکی از معضلات دانست و یادآور شد: کمبود مصرف ید در غذا باعث پرکاری تیروئید شده که این مشکل باعث لرزش دست و پا و در نهایت حال بد فرد در تمام روز می شود.

وی با اشاره به اینکه دختران نیاز به جذب آهن بیشتر دارند گفت: در بحث آهن یاری در مدارس خوشبختانه موفق شدیم 100درصد مدارس متوسطه دوم و 40 درصد متوسطه اول را زیر پوشش طرح قرار دهیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه معلمان، معاونان و خانواده ها با آموزش به دانش آموزان می توانند برخی از مشکلات فقر آهن را حل کنند گفت: اگر دانش‌آموزی فقر آهن داشته باشد دچار افت تحصیلی در مدرسه خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود بعضی از مواد مغذی در بدن افراد خاطرنشان کرد: فرد توانایی انجام امور را ندارد و در بزرگسالی به بسیاری از بیماری‌ها مبتلا می‌شود.

خیراندیش یکی دیگر از مشکلات را کمبود ویتامین D در بدن افراد دانست و تاکید کرد: ویتامین D در بدن برای رشد استخوان ها، دندان‌ها و جلوگیری از ریزش مو سر بسیار مفید است.

وی یکی از دلایل کمبود ویتامین D را ناشی از پوشاندن بدن با مقدار زیادی لباس دانست و افزود: یکی دیگر از دلایل کمبود این ویتامین ناشی از از تغییر سبک زندگی افراد است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه استفاده از کرم ضد آفتاب مانع جذب ویتامین ‌D از طریق پوست می شود یادآور شد: در کشور خاورمیانه سرطان پوست در مقایسه با کشور آمریکا بسیار اندک است.

وی با اشاره به اینکه ویتامین D در نوع غذایی کشور ما بسیار اندک است افزود: این ویتامین در مواد غذایی همچون تخم مرغ، لبنیات و ماهی یافت می‌شود.

خیراندیش با بیان اینکه در غرب کشور بر خلاف شمال از گوشت قرمز به جای ماهی استفاده می‌شود تاکید کرد: از 15 مهر تا 15 خرداد هر ماه به صورت یک قرص ویتامین D به دانش‌آموزان داده می شود.

وی با اشاره به طرح مکمل یاری ویتامین D در مدارس اظهار کرد: تحقیقات نشان داده افرادی که به بیماری دیابت و ام اس مبتلا می شوند یکی از دلایل آن کمبود ویتامین D در بدن افراد است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان یکی دیگر از مباحث موجود در مدارس را طرح مروج سلامت در مدارس دانست و خاطر نشان کرد: در این طرح با سلامت و نوع تغذیه دانش‌آموزان و مواد غذایی توزیع شده در بوفه مدارس سر و کار داریم.

وی با اشاره به اینکه از توزیع مواد شیرینی در بوفه‌های مدارس جلوگیری به عمل می‌آید گفت: طرح سفیران سلامت در مدارس در همین راستا قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان پیام را از مربیان و کارشناس گرفته و آن را به دوستان خود منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/89047/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول