اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

عدم حضور به‌موقع پزشک بر بالین بیمار اورژانسی بزرگترین قصور پزشکی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عدم حضور به‌موقع پزشک بر بالین فرد بیماری که وضعیت اورژانسی دارد بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین قصور پزشکی محسوب می‌شود که باید به شدت با آن برخورد شود.

عدم حضور به‌موقع پزشک بر بالین بیمار اورژانسی بزرگترین قصور پزشکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیامک واحدی ظهر امروز در مراسم قدردانی از اقدام خداپسندانه خانواده ابوالقاسمی، یکی از پرسنل بیمارستان بعثت سنندج در بخشش قاتل تنها فرزندش که در سالن اجتماعات بیمارستان بعثت سنندج برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم با چنین بخشندگی‌هایی تعداد حوادث را کم کنیم و از بازماندگانی که عزیزشان را از دست داده‌اند دلجویی کنیم.

واحد افزود: کلمه بخشش همیشه در کنار قصاص می‌آید که حق ولی‌دم بوده و می‌تواند آن را اجرایی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: بسیاری از افراد عقیده دارند اگر شخص قاتل بخشیده شود موجب جری شدن دیگران برای ارتکاب قتل‌ خواهد شد و سپس منتظر بخشش اولیای‌دم خواهند شد.

واحدی گفت: دلایل بسیاری برای بخشش وجود دارد که شایسته و موجب رضایت خداوند است.

واحدی امر به معروف را راهی برای تشویق مردم به نیکی دانست و افزود: در آیات 178 و 179 سوره بقره به امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده که این موضوع بسیار بزرگتر از نهی از منکر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در آیات ذکر شده که اگر کسی یک نفر را جان بخشد به مثابه جان دادن به تمام ابناء بشر است.

واحدی متذکر شد: فردی که می‌بخشد به نوعی آرامش روحی می‌رسد و با گذشت از قصاص وجدان و روح آرام‌تری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: افراد مختلفی برای کشف نحوه قتل و ماجرای درگیر شدن و سرانجام قتل یک شخص تلاش می‌کنند که حقیقت را پیدا کنند.

به گفته واحدی، پیدا کردن حقیقت و‌ نحوه قتل و اینکه اولیای‌دم فرد قاتل را ببخشند شاید در نظر عده‌ایی بی‌فایده بودن این مسیر را تداعی کند اما این تحقیقات موجب جلوگیری از تکرار چنین حوادثی خواهد شد.

وی اظهار داشت: باید معضلات و آسیب‌های این‌گونه اتفاقات را شناسایی کنیم تا زیر ساخت‌های فرهنگی خود را تقویت کرده و این فرهنگ‌سازی را در مسیر اطلاع‌رسانی‌ به جوانان هدایت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: روزی که تنها فرزند آقای ابوالقاسمی به قتل رسید تا سال‌های سال همانند روز اول برای آنها دردناک و غم‌انگیز خواهد بود و با وجود بخشش و گذشت از جان قاتل فزرندشان قطعا خاطر آسوده تری دارند.

واحدی خاطرنشان کرد: قطعا نور ایمان به قلب خانواده ابوالقاسمی تابیده و هیچ کینه‌ایی از فرد قاتل نخواهند داشت و این موجب ایجاد آرامشی درونی در آنها خواهد شد زیرا کشتن فرد دیگری هیچ‌گاه موجب آرامش نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به وظایف پزشکان در درمان به‌موقع و صرف نهایت دقت آنان در تشخیصات پزشکی، افزود: در تمامی کشورهای جهان و بدور از هر نوع عقیده دینی و مذهبی، پزشکان با نیت درمان و شفای فرد اقدام به معالجه وی خواهند کرد.

وی افزود: قصوراتی که در پزشکی قابل چشم پوشی و اغماض نیست عدم رسیدن به‌موقع بر بالین فرد بیمار به صورت عمدی است.

واحدی عنوان کرد: عدم حضور به موقع پزشک بر بالین فرد بیماری که وضعیت اورژانسی دارد بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین قصور پزشکی محسوب می‌شود که باید به شدت با آن برخورد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: علم پزشکی یکی از دو علم بزرگ دنیا بوده و امیدواریم با تلاش خود این جایگاه را ترفیع دهیم.

واحدی گفت: نتیجه کارهایی که انجام می‌شود مهم است اما برخورد با افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند مهم‌تر است.

وی افزود: کسانی که در اورژانس مشغول فعالیت هستند، نمی‌توانند جان تمامی بیماران را نجات دهند اما می‌توانند دل شکسته آنها را تسکین دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: یکی از اقداماتی که به زودی برای کارمندان مراکز درمانی اجرا خواهد شد برگزاری کلاس‌های آموزشی برخورد صحیح و رفع نیازهای مردم به شیوه اصولی برگزار خواهد شد.

 واحدی در پایان از دستگاه قضایی استان خواست در صورتی که یکی از پزشکان و کادر بیمارستان به دلیل گزارشاتی در رابطه با درمان بیماران به این نهاد فراخوانده شدند، هم‌چون گذشته برخورد مطلوبی با آنها شود.

انتهای پیام/79025/پ40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول