اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

فعالیت سازمان حقوق بشری «بیر دنیا» در قرقیزستان محدود شد

فعالیت یک سازمان حقوق بشری موسوم به «بیر دنیا» در قرقیزستان که سعی در ایجاد مانع و درگیری با مقامات کمیته امنیت ملی این کشور در پی بازداشت یک نماینده سازمان افراطی «حزب‌التحریر» را داشتند، محدود شد.

فعالیت سازمان حقوق بشری «بیر دنیا» در قرقیزستان محدود شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، یکی از ساکنان استان «اوش» قرقیزستان امروز به اتهام تبلیغ ادبیات و ایدئولوژی سازمان افراطی «حزب‌التحریر»، توسط مقامات کمیته امنیت ملی این کشور بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، در پی این عملیات تعداد زیادی کتاب، جزوه و سی‌دی با محتویات ضد دولت قرقیزستان و دعوت برای انجام کودتا، از خانه فرد مشکوک کشف و ضبط شد که متخصصان کمیته امنیت ملی، وجود محتوای افراطی در آن کتاب‌ها را تأیید کردند.

همچنین، چندین نسخه کتابچه‌ و فیلم‌های سازمان حقوق بشر موسوم به «بیر دنیا» با موضوع «از حقوق خود دفاع کن» از خانه فرد بازداشت‌شده ضبط گردید.

بر طبق گزارشات مقامات کمیته امنیت ملی قرقیزستان، نمایندگان سازمان حقوق بشر مذکور در ابتدا سعی در ایجاد موانعی در مقابل عملیات بازداشت این فرد متهم و به وجود آوردن درگیری در آن منطقه داشتند.

به گفته مقامات کمیته امنیت ملی قرقیزستان، در پی این اقدام، نسبت به نمایندگان سازمان حقوق بشری بیر دنیا که در این کشور مشغول فعالیت هستند، اقدامات سختگیرانه‌ای در نظر گرفته شده است.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول