اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ایجاد بیش از 2 هزار فرصت شغلی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد 2 هزار و 107 فرصت شغلی در روستاهای استان خبر داد.

ایجاد بیش از 2 هزار فرصت شغلی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پژمان نیک‌اقبالی ظهر امروز در نشست طرح ارتقای تولید و توسعه اشتغال پایدار روستایی بر لزوم توجه به روستاها و ایجاد اشتغال در این مناطق تأکید کرد و اظهار داشت: در سال جاری باید 4 هزار و 319 شغل توسط دستگاه‌های کمیته امداد، بسیج سازندگی، قرارگاه قرب کوثر، پست بانک، بنیاد شهید، امور ایثارگران، تعاون کار و رفاه اجتماعی، حمل و نقل جاده‌ای و بهزیستی ایجاد شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تمهیدات ملی و استانی ادارات برای ایجاد اشتغال در روستاها اصلاح شود، گفت: تا پایان دی ماه دو هزار و 107 فرصت شغلی در روستاهای استان ایجاد شده که عملکرد دستگاه‌ها در این مورد مطلوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 9 دستگاه‌ 7 دستگاه استان اقدامات مناسبی انجام دادند و پیشرفت مناسبی در این زمینه دارند، افزود: طرح‌های کمیته امداد 94 درصد، بسیج سازندگی 30 درصد و پست بانک 44 درصد پیشرفت دارند و تنها دو دستگاه تعاون و رفاه اجتماعی و قرارگاه قرب کوثر به دلیل عدم استقبال مردم و عدم آغاز رسمی فعالیت قرارگاه قرب کوثر اقداماتی صورت نگرفت.

این مسؤول با اشاره به اینکه تعهد دستگاه‌های استانی برای ایجاد اشتغال در روستاها 58.6 درصد است، بیان کرد: مبلغ هزینه شده برای دو هزار و 107 طرح ایجاد شده 27 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

نیک‌اقبالی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد اشتغال خرد و متوسط در استان هستیم، افزود: تلاش می‌کنیم با ایجاد اشتغال خرد و متوسط در روستاها میزان بیکاری را کاهش دهیم.

وی با اشاره به سفر رئیس ستاد اجرایی حضرت امام(ره) بیان کرد: در سفر رئیس ستاد اجرایی حضرت امام(ره) به استان تفاهم‌‎نامه‌ای مبادله شد که در ایجاد اشتغال خرد و متوسط گام‌هایی برداشته شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه تعهد ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در دو بخش زیربنایی و حوزه عمرانی است، افزود: در صورت نهایی شدن این تفاهم‌نامه میان ستاد و استان، مفاد این تفاهم‌نامه به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/82024/چ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول