اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت رفع موانع

صنوف آلاینده بیرجند تا پایان سال به خارج از شهر منتقل می‌شود/ 35 درصد اشتغال خراسان جنوبی در دست بازاریان و اصناف

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: در صورت رفع موانع و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط صنوف آلاینده بیرجند به خارج از شهر انتقال می‌یابد.

صنوف آلاینده بیرجند تا پایان سال به خارج از شهر منتقل می‌شود/ 35 درصد اشتغال خراسان جنوبی در دست بازاریان و اصناف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی یزدان‌شناس ظهر امروز در جمع خبرنگاران، به وضعیت صنوف آلاینده بیرجند اشاره کرد و اظهار داشت: در زمینه انتقال صنوف آلاینده بیرجند به خارج از شهر عدم همکاری بعضی از دستگاه‎های مربوطه سبب شده که این پروژه از روند کندی برخوردار شود لذا این امر نیازمند همت دستگاه‎های مختلف است.

وی بیان داشت: اگر در این پروژه دستگاه‌هایی نظیر راه و شهرسازی پیرامون رفع موانع تلاش کنند و همکاری‌های لازم را انجام دهند، صنوف آلاینده بیرجند به خارج از شهر منتقل می‌شود.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پروژه انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر از پیشرفت 80 درصدی برخوردار است، پیرامون کند پیش رفتن پروژه، توضیح داد: زمین تحویل داده شده دارای موانعی است و معارضانی برای زمین‌های این محوطه پیدا شده است که رفع این مشکل همت راه و شهرسازی استان را می‌طلبد.

وی حادثه پلاسکو را زنگ خطری برای بافت فرسوده استان ذکر کرد و گفت: در حادثه پلاسکو علاوه بر آتش‌نشانان افراد واحدهای صنفی نیز جزو شهدا بودند که متأسفانه به این امر اشاره‌ای نشد.

یزدان‌شناس با اشاره به اینکه هر چند شرایط بافت فرسوده خراسان جنوبی به شدت ساختمان پلاسکو نیست، توضیح داد: بافت فرسوده استان شرایط کوچک‎تر و ساده‌تری دارند لذا در همین زمینه جلساتی پیرامون ایمنی واحدهای صنفی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل ارسالی ایمنی واحدهای صنفی باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: تیم کارشناسی برای بازرسی ایمنی واحدهای صنفی خراسان جنوبی تشکیل شده است.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بازار بیرجند دارای بافت قدیمی است، تأکید کرد: باید به بازار بیرجند همانند بافت فرسوده توجه کنیم و تسهیلات و اعتباراتی که برای بافت فرسوده در نظر گرفته می‌شود برای این محل نیز مد نظر قرار گیرد.

یزدان‌شناس بازار را نبض جامعه و نشان از شخصیت منطقه دانست و ادامه داد: هر چه بازار را به لحاظ فضاسازی و زیباسازی به مناظر تخصصی نزدیک‌تر کنیم اعتبار، تخصص و فرهیختگی مردم شهر را به نمایش گذاشته‌ایم.

وی بر لزوم همکاری همه مسؤولین تأکید کرد و بیان داشت: تاکنون با همکاری سازمان آتش‌نشانی استان چهار شیر هیدراته در بازار بیرجند نصب شده است که از هر طرف به شعاع هزار و 500 متر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کالاهای قاچاق در خراسان جنوبی کم است و این امر یکی از افتخارات استان به حساب می‌آید، تبیین کرد: مهمترین مشکلی که وجود دارد این بوده که خراسان جنوبی معبر قاچاقچیان است.

یزدان‌شناس با اشاره به اینکه تیم‌های بازرسی در سطح بازار استان فعال است، اظهار داشت: در مباحث گران فروشی و تخلف رسیدگی صورت می‌گیرد و با خاطیان برخورد می‌شود.

وی خراسان جنوبی را استانی فرهنگی دانست و تصریح کرد: آمار جرم‌های اجتماعی و تخلفات اجتماعی در استان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی به فعالیت 27 هزار واحد صنفی در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 122 اتحادیه صنفی ساماندهی شده و در رسته‌های مختلف تولید، خدمات و توزیع فعالیت می‌کنند.

یزدان شناس با بیان اینکه 35 درصد اشتغال استان در دست بازاریان و اصناف است، خاطرنشان کرد: سطح متوسط سرانه صنفی در کشورهای پیشرفته 150 تا 200 نفر بوده، در حالی که در خراسان جنوبی 30 نفر و بیرجند 17 نفر است.

انتهای پیام/69039/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول