اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

رئیس خانه صنعت و معدن اصفهان:

بانک‌ها در شرایط حاضر توانایی انتقال انرژی به صنعت را ندارند/ نباید فقط به دلارهای نفتی و بانک‌ها تکیه کرد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه دولت به بانک‌ها بدهکار بوده، خود بانک‌ها نیز بی‌انضباطی کردند و منابع خود را به سمت سرمایه‌گذاری‌های غیرضروری بردند، گفت: اکنون بانک‌ها نمی‌توانند به صنعت انرژی منتقل کنند.

بانک‌ها در شرایط حاضر توانایی انتقال انرژی به صنعت را ندارند/ نباید فقط به دلارهای نفتی و بانک‌ها تکیه کرد

محمدرضا برکتین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: رکود در همه دنیا وجود دارد اما کشور ایران در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه‌ای و اروپایی در حالی که بسیاری از فرصت‌ها را از دست داده، در حال حاضر در صنعت از دیگر کشورها عقب نمانده است.

وی با بیان اینکه قطعاً از شرایط کنونی صنعت ناراضی نیستیم و تولیدکنندگان همه یکدیگر را کمک می‌کنند، افزود: مهم‌تر از همه موضوعات در صنعت این است که هر تولیدکننده بداند، نقش خودش در صنعت چیست.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه تصور اینکه دولت‌ها فقط برای تولیدکنندگان زیرساخت‌ها را بسازند و آماده کنند تصور غلطی است، تصریح کرد: باید خدا را به خاطر وجود این امنیت در کشور شاکر باشیم، شرایط صنعت خوب بوده و بهتر هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت به بانک‌ها بدهکار بوده، خود بانک‌ها نیز بی‌انضباطی کردند و منابع خود را به سمت سرمایه‌گذاری‌های غیرضروری بردند، تأکید کرد: به علت وجود چنین مشکلاتی، امروز بانک‌ها درگیر بوده و نمی‌توانند انرژی را به صنعت منتقل کنند تا صنعت خود را حفظ کند.

برکتین با بیان اینکه خود صنعت از اتفاقاتی که بعد از تحریم و رکود اتفاق افتاده باید از کما بیرون آمده و فقط به دلارهای نفتی و بانک‌ها تکیه نکند، خاطرنشان کرد: در کشور عادت شده تا طی این سی سال گذشته، مردم از انرژی این دلارهای نفتی استفاده کرده و توجه کمتری به خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با کاهش هزینه‌ها می‌توانیم، منابع زائد خود را به منابع احسن تبدیل کنیم، گفت: تولیدکنندگان در صنعت نیز باید رویکرد خود را عوض کرده و انتظار اعطای وام ارزان‌قیمت، پول و مواد از طرف دولت نداشته باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: دولت به دلیل قانون‌های متعدد و کلاف‌های پیچ در پیچی که درون نظام بروکراسی کشور ایجاد شده، دست مدیران و مسؤولان بسته شده و در صورت هرگونه انجام اقدام خوب با برخورد دستگاه‌های بازرسی مواجه خواهد شد چرا که باید ضوابط را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ضوابط و بروکراسی ما پاسخگو نیاز جامعه امروزی نیست، ابراز کرد: در کشور همه مسؤولان سه قوه باید دست به دست هم داده، از قوانین زائد بکاهند تا بتوانند به سمت و سویی که کشور مدنظر کشور است، حرکت کنند.

انتهای پیام/63068/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول