اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گرگان:

جاجیم زیارت شهرستان گرگان ثبت ملی شد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان گفت: جاجیم روستای زیارت شهرستان گرگان به عنوان یک اثر بین‌المللی ثبت جهانی شد.

جاجیم زیارت شهرستان گرگان ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یاسر قندهاری ظهر امروز در مراسم جشن انقلاب که به مناسبت ایام الله دهه فجر در تالار نگاه شهرستان گرگان برگزار شد اظهار کرد: جاجیم روستای زیارت شهرستان گرگان به عنوان یک اثر بین‌المللی ثبت جهانی شد.

وی با بیان اینکه بیش از 34 کارت شناسایی برای هنرمندان در شهرستان گرگان صادر شد، تصریح کرد: بیش از 161 پروانه تولید استردادی و 12 پروانه کارگاهی در این شهرستان صادر شده است.

 

* 5 هزار هنرمند صنایع دستی در شهرستان گرگان وجود دارد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان با اشاره به اینکه سه موزه در بخش دولتی در شهرستان گرگان وجود دارد، ابراز کرد: موزه باستان شناسی، صنایع دستی، کاخ موزه و همچنین اولین موزه خصوصی در شمال کشور که امسال با کمک بخش خصوصی افتتاح شد از جمله موزه های شهرستان گرگان در بخش دولتی است.

قندهاری با بیان اینکه صنایع دستی یک حوزه بسیار وسیعی است، افزود: 5 هزار هنرمند صنایع دستی در شهرستان گرگان وجود دارد که در بیش از هشت رشته بومی و 30 رشته غیر بومی در صنایع دستی در شهرستان گرگان فعال هستند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به حوزه روستایی صنایع دستی بسیار ویژه است، اذعان گرد: یکی از اولویت های اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شناسایی هنرمندانی که در حوزه روستایی در گذشته فعال بودند است و همچنین شناسایی افرادی که امروز فعال هستند.

 

* حمایت های تسهیلاتی و بانکی برای هنرمندان در حوزه روستایی صنایع دستی

رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان بیان داشت: حمایت های تسهیلاتی و بانکی برای هنرمندان در حوزه روستایی صنایع دستی در شهرستان و شهرهای گرگان در اولویت کار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه های متعددی در حوزه صنایع دستی در سطح استان گلستان برگزار شد، یادآور شد: 19 نمایشگاه استانی و 36 نمایشگاه خارج از استان گلستان برگزار شد.

قندهاری بیان داشت: در حوزه آموزش صنایع دستی با اداره فنی و حرفه ای، کلاسهای متعددی از جمله کسب و کار، نحوه ارایه محصولات به بازار و ... برگزار شد.

 

* اولویت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان حفظ بافت تاریخی گرگان است

رییس میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرگان از ثبت سه شرکت تعاونی در شهرستان گرگان خبر داد.

قندهاری اظهار کرد: اولویت ما حفظ بافت تاریخی گرگان که با همکاری دستگاه های مرتبط شکل گرفت و همچنین ساختمان هایی که در حال تخریب بودند را شناسایی کرده و در قالب یک دفترچه و کتابچه ثبت کنیم.

در پایان مراسم از هنرمندان پیشکسوت و برتر عرصه صنایع دستی و گردشگری با هدایایی تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/83010/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول