اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

چه کسانی در ایران آنتن تونی هستند

پیرمرد پرتغالی از جان تراکتورسازی چه می‌خواهد / افشاگری مسبب مشکلات امروز تراکتورسازی

در کمتر از چند ساعت از محرومیت تیم تراکتورسازی، تونی اولیویرا در پیامی دست به افشاگری علیه این تیم زد.

پیرمرد پرتغالی از جان تراکتورسازی چه می‌خواهد / افشاگری مسبب مشکلات امروز تراکتورسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پس لرزه‌های محرومیت باشگاه تراکتورسازی از نقل و انتقالات زمستانی و تابستانی فصل آینده همچنان ادامه دارد.

ابتدا عنوان شد که علت محرومیت تراکتورسازی شکایت ژائو ویلا بازیکن سابق این تیم است. اما ساعاتی بعد عنوان شد که شکایت حمزه یونس تونسی از تراکتورسازی سبب شده که سرخپوشان تبریزی از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شوند.

این در حالی است که تراکتورسازی در بهمن و اسفند با سه پرونده دیگر در فیفا درگیر است و اگر مطالبات تونی اولیویرا، ایان رمزی و ژائو ویلا را نپردازند، با کسر امتیاز شش امتیازی برای هر پرونده مواجه خواهد شد.

 

افشاگری تونی اولیویرا / مسبب مشکلات امروز تراکتورسازی

به فاصله زمان کوتاهی تونی سرمربی سابق تراکتورسازی با پیامی دست به افشاگری از آنچه در تراکتورسازی گذشته است، زد.

مسبب مشکلات امروز تراکتورسازی با پیامش به دنبال تبرئه خود در بین هواداران بوده و شاید رویای بازگشت به تیم تراکتورسازی را هنوز در سر می‌پرواند. غافل از اینکه در باشگاه تراکتورسازی برای ابد باید بر روی کسانی که از این باشگاه به فیفا شکایت کرده‌اند، بسته شود.

 

علت شکایت تونی از تراکتورسازی

در بخشی از پیام تونی اولیویرا آمده است: "سال 2013 ، وقتی که باشگاه را ترک کردم، آقای جعفری به من قول داد که مشکلات من را تا ماه می همان سال حل کند. او در عمل بدقولی کرد و به عهدش وفادار نبود. با باشگاه تراکتور ارتباط برقرار کردم و به چندین رئیس باشگاه (آقای نظمی و آقای عباسی) هشدار دادم و به دنبال رفع مشکلاتی بودم که آقای جعفری به وجود آورده بود. در چنین شرایطی هیچکدام از آنها به حرف من گوش نکردند."

تونی حق دارد مطالبات خود را از تراکتورسازی پیگیر باشد، اما زمانی که از تیم تراکتورسازی شکایت کرد باید پرونده بازگشتنش به این تیم را برای همیشه ببندد. اما عملا مشاهده می‌شود وی سعی دارد همچنان ارتباط خود را با هواداران این تیم از طرق مختلف همانند ارسال پیام نوروزی حفظ کند و از اهرم تماشاگر علیه تیم در مواقع لازم استفاده کند.

اما در مورد مطالبات تونی باید گفت وی بخشی بزرگی از حقوق معوقه خود را دریافت کرده است. یکی از کارکنان باشگاه تراکتورسازی گفت: وی در حضور دوم خود در تیم تراکتورسازی وقتی استقبالش را در فرودگاه از سوی هواداران دید، در همان فرودگاه به مدیر وقت باشگاه تراکتورسازی گفت اول تسویه حساب وگرنه از همین جا به پرتغال بازمی گردم و با همین حربه موفق شد بخش بزرگی از طلبش را نقد دریافت کند و ساعتی بعد وی و پسرش در باشگاه تراکتورسازی در حال شمارش پول‌های نقدی بودند که بابت بدهیشان دریافت کرده بودند.

 

ژائو ویلا با نظر من جذب تراکتور نشد!

تونی در این پیام آورده است: "در مورد ژائو ویلا باید بگویم که او توسط آقای جعفری به تیم اضافه شد؛ زیرا وقتی من سرمربی باشگاه شدم، تمام بازیکنان خارجی جذب شده بودند (ویلا، آنسلمو، فلاویو)."

در اینجا بازهم سرمربی سابق تیم تراکتورسازی در حال تبرئه خود است. با فرض اینکه این سه بازیکن با نظر تونی جذب نشدند، وقتی سلامت پزشکی ویلا در بیمارستان محلاتی تبریز مورد تایید قرار نگرفت همین تونی اولیویرا در کنفرانس خبری پیش از بازی با سایپا از وی به شدت دفاع کرده و عنوان کرد که این بازیکن در لیگ دسته یک پرتغال بازی کرده است و مدیر باشگاه تراکتورسازی را مجاب کرده که به هر نحوی شده کارت بازی وی را از سازمان لیگ بگیرد.

نکته جالب دیگر تعجیل تونی در پاسخ‌دهی بود و وی فکر می‌کرد تراکتورسازی به دلیل شکایت ویلا محروم شده است، در حالی که بعد از پیام تونی مشخص شد که این محرومیت به سبب شکایت حمزه یونس است که با نظر تونی اولیویرا به تیم تراکتورسازی پیوسته است.

شنیده می‌شود ایان رمزی دیگر بازیکن خارجی که توسط تونی به تراکتورسازی تحمیل شده است، از این تیم شکایت کرده است.

 

آرزوی قهرمانی تراکتور را دارم

تونی می‌گوید: "من آرزوی دیدن قهرمانی تراکتور را دارم زیرا مردم تبریز و هواداران تراکتور شایسته این قهرمانی هستند. دیدن خوشحالی و شور و شوق در صورت شما، بی قیمت است. هدفی که آنها به دنبال رسیدن به آن هستند این است که ارتباط بسیار قوی و محکم که بر اساس عشق خالص بین من و مردم تبریز و هواداران تراکتور به وجود آمده را از بین ببرند."

در این که تونی دوست دارد تراکتور قهرمان شود شکی نیست، اما با هدایت خودش و نه مربی دیگری.

مربی که 30 سال پیش دستیار اریسکون بوده و نزدیک به یک دهه هیچ تیمی خواهانش نبوده و حتی از کشورهای عربی نیز طرد شده است، با بیان این جملات با احساسات پاک هواداران تراکتورسازی بازی می کند و هنوز امیدوار است که روزی مربی این تیم شود.

 

تونی تمام افتخارات را به نام خود زد

تونی در بخش پایانی پیام خود آورده است: "در دوره حضور من نتایج نه چندان خوب و انتظاراتی که حول تیم به وجود آمد در نهایت باعث شد که تیم نتواند آنطور که باید نتیجه بگیرد. با این حال نمی‌توان 4 سال موفق را پاک کرد، نمی‌توان 4 سال که شهر در آن مدت خوشحال بود را پاک کرد، ، 4 سالی که مردم از عملکرد تیمشان راضی بودند و به آن افتخار می‌کردند ولی بالاتر از اینها، آنها هیچگاه نمی‌توانند رابطه بسیار قوی بین ما که فراتر از فوتبال است را از بین ببرند."

 

وی در این پیام 4 سال موفقیت‌های تیم تراکتورسازی را تماما به نام خود زده است. این در حالی است وی در سال اول حضورش تراکتورسازی را نایب قهرمان ایران کرد که پیش از وی امیر قلعه‌نویی به این مهم در تراکتورسازی دست یافته بود.

زمانی که تراکتورسازی تنها با دو برد قهرمان جام حذفی کرد که دو برد دیگر تراکتورسازی در این جام توسط مجید جلالی به دست آمده بود و در سالی که دومین بار تراکتورسازی را نایب قهرمان کرد، رسول خطیبی تراکتورسازی را قهرمان نیم فصل کرده بوده و بسیاری موفقیت‌های تونی در تیم تراکتورسازی را به دلیل خریدهای خوب قلعه‌‌نویی، رسول خطیبی و مجید جلالی می‌دانند.

سال گذشته که تونی خود تیم تراکتورسازی را بست نتیجه‌اش‌ تا هفته سیزدهم قرار گرفتن در رتبه نهم بود.

 

آنتن‌های تونی عاملان مشکلات تراکتورسازی

در اینکه تونی در ایران افراد بانفوذی دارد که درصدد بازگشت وی به تیم تراکتورسازی هستند، شکی نیست.

تونی اولیویرا تنها مربی خارجی تراکتورسازی نبوده است. پیش از وی واسیلی گوجا و یوان دیمیترو از رومانی، بوریس تیبیلیف از روسیه، میدن دروپ از آلمان هدایت تراکتورسازی را برعهده داشته اند. اما هیچ یک از این مربیان این حد برای تراکتورسازی حاشیه ایجاد نکرده بودند.

واسیلی گوجا در سال 83 در نیم فصل از تراکتورسازی اخراج شد و با وجود اینکه چند ماه در تبریز به عنوان استعدادیاب در باشگاه دبیری فعالیت داشت، بخشی از مطالباتش گذشت.

قرارداد میدن دروپ سرمربی مشهور آلمانی با تیم تراکتورسازی دو ساله بود و بعد از برکناری گهرخانی از مدیریت باشگاه تراکتورسازی، این مربی آلمانی به دنبال حق و حقوق خود بابت سال دومی که با تراکتورسازی قرارداد داشت، نبود.

تیبیلیف هم از تراکتورسازی اخراج شد اما کسی خبری از شکایت وی نشنید.

اما تونی اولیویرا از همان روز اول با مصاحبه های جنجالی‌اش، حرکاتش در کنار زمین برای تیمش همیشه حاشیه‌ساز بوده است.

امروز مدیریت باشگاه تراکتورسازی باید رصد کند و ببیند چه کسانی درصدد نگاه داشتن تونی در ویترین و فراهم کردن زمینه بازگشت وی به تبریز هستند و چه منافعی را برای آنها در بردارد.

آجرلو برخلاف مدیران چند سال اخیر باشگاه تراکتورسازی، سابقه مدیریت و حتی قهرمانی در لیگ برتر را دارد و باید اختاپوس‌هایی که به خاطر منافع شخصی خود حاضر هستند تیم تراکتورسازی را قربانی کنند، مبارزه و آنها را معرفی کند.

آنچه مسلم است باشگاه تراکتورسازی به این زودی‌ها از مشکلاتی که برای این تیم ایجاد شده، رهایی نخواهد یافت.

 

گزارش: فرهاد فرهادپور

 

انتهای پیام/60017/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول