اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌زودی با حضور مقامات کشوری صورت می‌گیرد

راه‌اندازی بیمارستان رازی و مرکز رادیوتراپی بیرجند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه‌اندازی بیمارستان رازی و مرکز رادیوتراپی این شهرستان طی ۲ هفته آینده با حضور مقامات کشوری خبر داد.

راه‌اندازی بیمارستان رازی و مرکز رادیوتراپی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کاظم قائمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حرکت رو به جلوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند علی‌رغم کمبود منابع مالی متوقف نمی‌شود و این کمبود منابع مانع این حرکت نیست.

وی با بیان اینکه تعامل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با سازمان تأمین اجتماعی خوب بوده است، تصریح کرد: اگر حمایت و دید باز در مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی وجود نداشت بیمارستان میلاد به این زودی راه‌اندازی نمی‌شد و دانشگاه علوم پزشکی از بسیاری از کمبودهای این بیمارستان چشم‌پوشی کرد زیرا هدف دانشگاه ارتقاء سلامت مردم بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: این دانشگاه با اعزام نیروهای متخصص به بیمارستان میلاد کمک کرده چون بیماران تأمین اجتماعی با بیمارانی که به مراکز درمانی دولتی مراجعه می‌کنند فرقی ندارند.

قائمی به بخشی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ابتدای شهریورماه امسال تاکنون اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی سلامتکده طب سنتی شرق در محل مزار شهدای باقریه بیرجند با حضور دو نیروی متخصص از جمله این عملکردها بوده که تا پایان آبان‌ماه تعداد یک‌هزار و 359 بیمار در این مرکز ویزیت شده‌اند و امیدواریم شاهد راه‌اندازی دانشگاه طب سنتی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهمی که طی امسال توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت گرفته بهسازی اورژانس بیمارستان ولی‌عصر(عج) در مدت زمان سه ماه بوده است، افزود: این اقدام مورد تأیید مقام عالی وزارت بهداشت قرار گرفته و برخی دیگر از استان‌ها از آن الگوبرداری کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه اعزام گروه‌های جهادی دانشجویی به مناطق محروم هر ساله توسط دانشگاه علوم پزشکی پیگیری و اجرا می‌شود، اضافه کرد: امسال یک گروه جهادی دانشجویان پزشکی به منطقه محروم جاجینگ از توابع درمیان اعزام و خدمات شایسته‌ای را به مردم محروم این منطقه ارائه کردند.

قائمی با بیان اینکه دو پروژه مهمی که به زودی در مرکز استان با حضور مقامات کشوری افتتاح می‌شود شامل پروژه بیمارستان رازی و بیمارستان رادیوتراپی است، تصریح کرد: بیمارستان رازی در حال حاضر 98 درصد و مرکز رادیوتراپی بیرجند 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 798 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی جذب شده‌اند، یادآور شد: پذیرش دستیار در رشته‌های جراحی عمومی 3 نفر، PHD پرستاری 3 نفر، PHD پژوهشی یک نفر و مجموع دستیاران بالینی 59 نفر بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از کلنگ‌زنی احداث خوابگاه دانشجویی در مجتمع آموزش عالی سلامت قاین توسط بنیاد خیریه 15 خرداد خبر داد و افزود: متراژ این پروژه 3 هزار و 250 مترمربع و اعتبار مورد نیاز آن 60 میلیارد ریال است.

قائمی گفت: با توجه به طرح تحول سلامت تفاهم نامه‌ای سه جانبه برای اجرای 101 پروژه در حوزه بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی، وزرات بهداشت و استانداری خراسان جنوبی منعقد شده است، افزود: اعتبار لازم برای اجرای این پروژه‌ها 598 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب در شهرستان‌های قاین، فردوس و طبس با اعزام جراح مغز و اعصاب اضافه کرد: همچنین اتاق جراحی عمومی بیمارستان‌های 32 تختخوابی شهرستان‌های درمیان، سربیشه و سرایان نیز از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند طی امسال بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: برای مراسم اربعین در کاظمین دو اکیپ بهداشتی و درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعزام و روزانه یک‌هزار و 200 نفر را ویزیت کرده‌اند.

قائمی از آغاز عملیات تجهیز بیمارستان جدیدالاحداث فردوس خبر داد و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی اورژانس بیمارستان شهدای قاین تا اسفندماه امسال از برنامه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام/69027/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول