اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

رئیس دادگستری اصفهان خبر داد

دادگستری استان اصفهان در صدر رتبه‌بندی بهره‌وری کشوری در 36 ماه متوالی

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: دادگستری استان اصفهان رتبه اول بهره‌وری کشوری در 36 ماه متوالی کسب کرده است.

دادگستری استان اصفهان در صدر رتبه‌بندی بهره‌وری کشوری در 36 ماه متوالی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان اصفهان، احمد خسروی‌وفا در شورای قضایی استان اصفهان که با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون پست‌های مصوب اداری استان 4 هزار و 161 پست است که تنها 35 درصد تکمیل است و 65 درصد پست‌های اداری بلاتصدی است.

وی افزود: در بخش کادر قضایی نیز پست‌های مصوب هزار و 107 نفر قاضی است که تنها 597 نفر مشغول کار هستند و ضروری است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص تصمیم جدی و سریع اتخاذ کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: در این راستا همراهی اعضای مجمع نمایندگان مردم استان در پیشبرد اهداف دستگاه قضایی راهگشاست.

وی با بیان اینکه دادگستری استان اصفهان رتبه اول بهره‌وری کشوری در 36 ماه متوالی کسب کرده است، تأکید کرد: در طول 40 ماه گذشته دادگستری استان 36 ماه رتبه اول بهره‌وری کشوری را به خود اختصاص داده است و این افتخار بزرگ حاصل شاخصه‌های آماری در رسیدگی‌هاست.

خسرو‌ی‌وفا بیان کرد: در مدت 2 سال گذشته با اقدامات انجام شده از سوی تمامی دستگاه‌ها و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، جرم سرقت از رتبه اول استانی به چهارم تنزل یافته است و جرائم خشن و مواد مخدر جایگاهی در این رده‌بندی ندارد.

وی در خصوص پرونده‌های حقوقی گفت: 23 درصد از پرونده‌های حوزه طلاق در محاکم خانواده منتهی به صلح و سازش و مختومه شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در پایان آمار پرونده‌های وارده در بخش شوراهای حل اختلاف استان را 727 هزار و 55 فقره اعلام کرد که 727 هزار و 39 فقره پرونده مختومه شده و از این تعداد 27 درصد با صلح و سازش به سرانجام رسیده است.

انتهای پیام/63068/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول