اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شهرداران کشور:

دولت کمک چندانی برای تأمین تجهیزات سازمان آتش‌نشانی نکرده است

نماینده شهرداران کشور گفت: انتظار ما از دولت یازدهم در زمینه ارائه تسهیلات و خدمات ایمن‌سازی شهر بسیار است، اما دولت کمک چندانی نکرده و تنها شهرداری از محل بودجه خود برای تأمین تجهیزات سازمان آتش‌نشانی اقدام کرده است.

دولت کمک چندانی برای تأمین تجهیزات سازمان آتش‌نشانی نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در چهارمین جشنواره چهره برتر صنعت ساختمان کشور اظهار داشت: کمیته معماری از منظر شهری، متشکل از اعضای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان مسکن و شهرسازی و شهرداری است، که برای هر پروانه ساختمانی که داده می‌شود، معماری و مصالح ویژه‌ای تعریف می‌شود که مالکان می‌بایست در آن چارچوب فعالیت ساخت و ساز خود را انجام دهند.

شهردار تبریز همچنین با بیان اینکه حدود 2 هزار و 500 هکتار از اراضی تبریز دارای بافت قدیمی است، تصریح کرد: متأسفانه شهر تبریز به واسطه قدمتی که دارد، دارای بافت فرسوده بسیاری است که اغلب آن‌ها به ویژه کارگاه‌ها و مراکز تولیدی کوچکی که در مرکز شهر قرار دارند، نیازمند یک بازسازی اصولی هستند.

 شهردار تبریز با اشاره به شناسایی ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر گفت: شهر تبریز به واسطه قدمتی که دارد، دارای بیش از 2 هزار و 500 هکتار بافت فرسوده است.

صادق نجفی بیان کرد: شهرداری تبریز با کمک کمیته‌ای متشکل از دادستانی، استانداری، سازمان مسکن و شهرسازی و آتش‌نشانی، اقدام به شناسایی مراکز پُرخطر کرده و ضمن اخطار به مالکان ساختمان‌های ناایمن، با آموزش و ارائه تسهیلات سعی داریم از حوادثی همچون پلاسکو جلوگیری شود.

وی گفت: انتظار ما از دولت یازدهم در زمینه ارائه تسهیلات و خدمات ایمن‌سازی شهر بسیار است:اما متأسفانه دولت کمک چندانی نکرده، و تنها شهرداری از محل بودجه خود برای تأمین تجهیزات سازمان آتش‌نشانی اقدام کرده است. 

شهردار تبریز با بیان اجرای طرح پایا در تبریز اظهار داشت: متأسفانه روند طولانی بوروکراسی‌ها در همه شهرها وجود دارد؛ اما در بحث مقاوم‌سازی، شهر تبریز به عنوان پایلوت در طرح پایا انتخاب شده که بین استانداری، شهرداری و سازمان شهرسازی است، بدین صورت که افراد در محلات مختلف برای تجمیع و اخذ پروانه کار به شرکت‌هایی که در هر محل وجود دارد، مراجعه می‌کنند، که این روند تا حدود زیادی از مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری کاسته و فرایند طولانی بوروکراسی‌ها را کاهش می‌دهد. 

نجفی با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره چهره صنعت ساختمان خاطرنشان کرد: گره‌گشایی از معابر ترافیکی، رفع مشکلات مردم و رفع موانع موجود بر سر بوروکراسی‌ها و توجه ویژه به سبک معماری ایرانی - اسلامی از جمله مهم‌ترین معیارها و ملاک‌های انتخاب چهره برتر در حوزه صنعت ساختمان است.

زمان رای‌گیری انتخابات چهارمین جشنواره چهره سال صنعت ساختمان از 30 بهمن تا 10 اسفندماه امسال است و هدایای چهره‏های برتر نیز در مراسمی 17 اسفندماه در سالن اجلاس پارس اهداء می‌شود.

انتهای پیام/60002/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول