اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز تشریح کرد

اجرای عملیات ضربتی برای دستگیری عامل شهادت مامور پلیس در ملارد

فرمانده انتظامی استان البرز جزئیات اجرای یک عملیات ضربتی برای دستگیری عامل شهادت مامور پلیس در ملارد را تشریح کرد.

اجرای عملیات ضربتی برای دستگیری عامل شهادت مامور پلیس در ملارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، روز گذشته یک مجرم سابقه‌دار که به دلیل سرقت مسلحانه تحت تعقیب پلیس بود، با ماموران واحد گشت شهرستان ملارد برخورد کرده و پس از توقف خودرو این مجرم و تلاش سرباز وظیفه برای دستگیری وی، اقدام به تیراندازی می‌کند.

ماموران پلیس شهرستان ملارد حدود ساعت 11 صبح دیروز به سرنشینان یک دستگاه خودری مشکی‌رنگ مشکوک شده و پس از دستور ایست، این خودرو در حاشیه اتوبان متوقف می‌شود، اما با نزدیک شدن ماموران پلیس اقدام به تیر‌اندازی می‌کند.

در این ماجرای تلخ، گروهبان یکم علی احمدی‌نژاد به شهادت رسیده و سرباز وظیفه حاضر در صحنه نیز به دلیل اصابت گلوله به پای وی، مجروح می‌شود.

در این ارتباط سردار بخشعلی کامرانی‌صالح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اقدام به تشریح عملیات دستگیری عامل شهادت مامور پلیس کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش پلیس، ماجرا به این صورت آغاز می‌شود که سارق مسلحی با ماموران واحد گشت ملارد برخورد کرده و در حین دستگیری به سمت سرباز حاضر در صحنه تیر‌اندازی می‌کند.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: سپس شهید احمدی‌نژاد که از درجه‌داران نیروی انتظامی و ماموران خدوم و وظیفه‌شناس بوده است، برای متوقف و دستگیر کردن این سارق وارد عمل می‌شود که متاسفانه به دلیل اصابت گلوله به شهادت می‌رسد.

کامرانی‌صالح تصریح کرد: پس از متواری شدن این فرد، اقدامات فنی برای دستگیری وی  از سوی پلیس ویژه غرب استان تهران انجام می‌َشود، تا اینکه مطلع شدیم این فرد شب گذشته وارد حوزه استحفاظی استان البرز شده است.

وی گفت: به همین دلیل بلافاصله تیم‌های تخصصی پلیس تشکیل و این سارق مسلح را با اقدامات فنی و رصد اطلاعاتی در تور خود قرار می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان داشت: شب گذشته بدون لحظه‌ای غفلت، چندین تیم تخصصی متشکل از پلیس آگاهی استان البرز و پلیس ویژه غرب استان تهران به سرپرستی سرهنگ جواد صفایی رئیس پلیس آگاهی استان البرز، اقدامات اطلاعاتی لازم برای نزدیک شدن به عامل شهادت مامور پلیس انجام می‌دهند.

کامرانی‌صالح گفت: رصدهای اطلاعاتی نشان می‌دهد که این فرد وارد منزل یکی از بستگان خود در حوزه کلانتری 41 خرم‌دشت از توابع شهرستان کرج شده و قصد مخفی شدن در این منزل را دارد.

وی افزود: پس از آنکه پلیس مطمئن گردید که عامل شهادت مامور نیروی انتظامی در این محل مخفی شده، با اخذ دستور از مقام قضایی و مشارکت چند تیم تخصصی ناجا با سرپرستی رئیس پلیس آگاهی استان البرز عملیات ضربتی دستگیری وی آغاز می‌گردد.

این فرمانده ارشد انتظامی گفت: عملیات فوق حدود ساعت 13 امروز آغاز و سارق مسلح فراری در این محل دستگیر می‌شود که این عملیات با تیراندازی سارق فراری برای لحظاتی شدت گرفت.

کامرانی‌صالح اظهار داشت: ماموران پلیس زمانی که سلاح را در دستان فرد تحت تعقیب مشاهده کردند، طبق قوانین به وی تیراندازی و این فرد را از خلع سلاح می‌کنند.

وی بیان داشت: عامل شهادت مامور فداکار پلیس گروهبان یکم احمدی‌نژاد پس از درگیری مسلحانه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: این عملیات در حدود 24 ساعت پس از شهادت مامور پلیس به نتیجه می‌رسد که نشان از توان و اقتدار پلیس در برخورد با قانون‌شکنان دارد.

کامرانی‌صالح در پایان اظهار داشت: سرباز وظیفه نیز که به دلیل اصابت گلوله به پای وی مجروح شده، هم اکنون در بیمارستان تحت درمان بوده و حال عمومی وی رضایت‌بخش است.

انتهای پیام/2302/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول