اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

نقش موثر گیاهان دارویی در توسعه صنعت و اقتصاد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، گیاهان دارویی را از ظرفیت‌های مهم و موثر در توسعه صنعت و ارتقای اقتصاد استان عنوان کرد.

نقش موثر گیاهان دارویی در توسعه صنعت و اقتصاد

عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، این ظرفیت(جنگل و مرتع) را مورد توجه دانست و افزود: منابع بکر، چشمه‌ها، آبشارها و رودخانه‌های زیبا شرایطی بسیار گردش‌پذیر به این استان داده‌اند.

وی با تاکید بر توجه و حفظ این منابع، گفت: باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرده و از آنها برای توسعه استان استفاده کنیم.

بهشتی‌فر با اشاره به رشد انواع گیاهان دارویی در کوه‌ها و مناطق مختلف این استان، گفت: برخی از این گیاهان حتی در دنیا کمیاب بوده و بسیار حیاتی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید از ظرفیت گیاهان داروی استفاده بهینه شود، یادآور شد: با حمایت دولت و بخش خصوصی می‌توان این گیاهان را خارج صادر کرد.

وی با عنوان اینکه ناآگاهی برخی افراد از اهمیت این گونه‌های باارزش باعث شده تا مردم نسبت به برداشت بی‌رویه و فروش آنها در بازار اقدام کنند، افزود: برخی از این گونه‌های گیاهان در حال انقراض یا منقرض شده‌اند.

این مسوول، ادامه داد: اما منابع طبیعی استان با همکاری مردم طرح‌های مشارکتی را در راستای حفظ و تجدید این گونه‌های گیاهی در مناطق مختلف استان اجرا کرده است.

بهشتی‌فر، بادام، بنه، ارژن، آنغوزه، باریجه و کرفس را از جمله نمونه‌های کشت شده در مناطق مختلف ذکر کرد و یادآور شد: با کمک و مشارکت مردم بومی توانستیم 19 هزار و 200 هکتار طرح مشارکتی در استان اجرا و به عنوان استان نمونه در زمینه اجرای طرح‌های مشارکتی جنگل‌کاری و گیاهان دارویی در کشور شناخته شویم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 8 هزار و 200 هکتار جنگل‌کاری و 11 هزار هکتار کشت گیاهان دارویی در استان انجام شده است، گفت: اگر این گیاهان از طریق گمرک استان به خارج صادر شوند بسیار باارزش تر است ضمن اینکه سود زیادی از قبل این طرح‌ها عاید بهره‌برداران شده است..

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیمی از انواع گیاهان دارویی در این استان وجود دارد، بر توجه و استفاده از این ظرفیت‌ها تاکید کرد و گفت: گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های مهم و موثر در توسعه صنعت و ارتقای اقتصاد استان عنوان کرد.

بهشتی‌فر با اشاره به شعار سال 95 (اقتصاد مقاومتی) و مشارکت مطلوب مردم بومی استان در اجرای طرح‌های مشارکتی، گیاهان دارویی را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: می‌توان با استفاده از این ظرفیت (گیاهان دارویی) گام مهم و موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی در استان برداشت.

انتهای پیام/82028/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول