اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

سقوط مواضع ارتش لبنان در بیروت

خبرگزاری فرانسه از بیروت به نقل از یک منبع وابسته به حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان و جنبش شیعیان (امل) اعلام کرد که نیروهای انقلابی کنترل بسیاری از مواضع ارتش لبنان در جنوب و جنوب شرقی بیروت را به دست گرفته اند.

سقوط مواضع ارتش لبنان در بیروت

رخدادهای 26 بهمن 62

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای فرمان گشودن آتش بر روی همه شهرهای عراق غیر از کربلا، نجف،کاظمین و سامرا را صادر کرد.

 

  • جنگنده های ایرانی مراکز صنعتی و اقتصادی عراق را صبح امروز بمباران کردند.

 

  • ستاد تبلیغات جنگ از مردم عراق خواست کلیه شهرها را ترک و به عتبات مهاجرت کنند.

 

  • با انفجار یک بسته پستی در سفارت جمهوری اسلامی در دمشق  سفیر ایران در سوریه مجروح شد.

 

  • کلیه مواضع ارتش لبنان در جنوب و جنوب شرقی بیروت سقوط کرد.

 

آیت الله خامنه ای فرمان تلافی گسترده علیه رژیم عراق را صادرکرد

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع دیروز در مراسم پایان چهل و پنجمین دوره آموزش عمومی کمیته های انقلاب اسلامی تاکید کرد: به دلیل این که رژیم عراق در حمله به مناطق مسکونی شهرهای کشورمان از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و زیاده روی نموده است و تحمل این همه فشار برای مردم مسلمان ما امکان پذیر نیست لذا ما به تلافی حملات دشمن به شهرهایمان از دیروز کلیه شهرهای عراق را به جز شهرهای اماکن مقدسه هدف حملات خود قرار داده ایم و بدین ترتیب اقدام مقابله به مثل خود را گسترش می دهیم.

آیت الله خامنه ای افزود: ما مقابله با این متجاوزین را آنقدر ادامه خواهیم داد که آنها از عمل خود پشیمان شوند و در این جهت آمادگی و قدرت درهم کوبیدن کلیه مناطق داخل خاک عراق و حتی بغداد را داریم که در صورت لزوم این امر را به موقع به اجرا خوهیم گذاشت. در پایان مراسم دیروز پس از انجام رژه اعضای کمیته های انقلاب اسلامی، جوایز برگزیدگان دوره آموزش پایان یافته توسط رئیس جمهور به آنان اهدا شد.(1)

 

جنگنده های ارتش حومه بغداد را بمباران کردند

در پی حملات هوایی و موشکی عراق به 6 شهر کشورمان که بیش از 100 شهید و  1000 مجروح به جای گذاشت ایران اعلام کرد که سراسر عراق به جز شهرهای متبرکه کربلا، نجف، کاظمین و سامرا از آتش وسیع در امان نخواهد بود.

به دنبال اعلام آیت الله خامنه ای رئیس شورای عالی دفاع که غیر از شهرهای متبرکه همه شهرها و مناطق عراق هدف حملات ایران قرار خواهد گرفت تیز پروزاران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شهر بعقوبه در حومه بغداد را هدف حمله قرار دادند. به گفته فرماندهان نظامی شهر بعقوبه یکی از شهرهای استراتژیک عراق به شمار می رود. کلیه جنگنده ها نیز پس از انجام این عملیات موفقیت آمیز سالم به پایگاه های خود بازگشتند.

از بصره نیز خبر می رسد با ادامه حملات توپخانه ای ایران به این شهر بخشی از منطقه صنعتی زبیر در نزدیک بصره نابود شد.از سوی دیگر در پی درخواست رجوی خائن رهبر فراری تروریست ها از رژیم عراق مبنی بر توقف حمله به شهرهای ایران طارق عزیز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد حمله به شهرهای ایران را به مدت یک هفته متوقف خواهد کرد.(2)

 

صدور اطلاعیه ستاد تبلیغات جنگ خطاب به مردم عراق

به دنبال تحولات اخیر در جنگ و صدور فرمان رئیس جمهور مبنی بر حمله به تمامی شهرهای عراق غیر از اماکن مقدسه ستاد تبلیغات جنگ اطاعیه ای را صادر کرد .

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران مطلقا تمایلی به صدمه زدن به مردم مسلمان عراق را ندارد و آنها را سربازان بالقوه اسلام می داند و به همین جهت از همه مردم عراق دعوت می کند که کلیه شهرها را ترک کرده و به عتبات عالیات مهاجرت کنند تا از وارد شدن هر گونه آسیب مصون بمانند. ما بر عهد خود پایبندیم و تنها از مناطقی که امن اعلام شده حفاظت خواهیم کرد.(3)

 

انفجار بسته پستی در سفارت ایران در سوریه

واحد مرکزی خبر گزارش داد پیش از ظهر دیروز بر اثر انفجار یک بسته پستی حاوی مواد منفجره در سفارت جمهوری اسلامی در دمشق حجت الاسلام و المسلمین محتشمی سفیر جمهوری اسلامی در سوریه جراحات مختصری برداشت و به بیمارستان رازی دمشق منتقل شد. وزیر بازگرانی کشورمان که در دمشق به سر می برد دیشب به اتفاق وزیر بازرگانی سوریه از آقای محتشمی عیادت کرد. به عقیده کارشناسان خبری این اقدام از سوی عوامل رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.(4)

 

سقوط مواضع ارتش لبنان در بیروت

خبرگزاری فرانسه از بیروت به نقل از یک منبع وابسته به حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان و جنبش شیعیان (امل) اعلام کرد که نیروها انقلابی کنترل بسیاری از مواضع ارتش لبنان در جنبوب و جنوب شرقی بیروت به استثنای سوق العرب و شملان را به دست گرفته اند. به گفته سخنگوی رهبر شیعیان چهار راه خلد در مدخل جنوب بیروت نیز عصر دیروز پس از نبردهای شدید سقوط کرد. به گفته این منابع ارتش تنها کنترل دو منطقه دربیروت از جمله سوق العرب را در اختیار دارد. گزارش های دیگری نیز حاکیست به تلافی شکست ارتش لبنان ناوگان آمریکا مواضع مسلمانان در غرب بیروت و ارتفاعات مشرف به آن را به شدت گلوله باران می کند.(5)

منابع:

1. کیهان، 26 بهمن 62، ص 3
2. کیهان،26  بهمن 62، ص2
3. اطلاعات، 26 بهمن 62، ص 15
4. اطلاعات، 26 بهمن 62، ص 3
5. اطلاعات، 26 بهمن 62، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول