اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آیت الله خامنه ای: ما سپاه را نه محدود می کنیم نه کوچک

آیت الله خامنه ای نیز در مراسم افتتاح نخستین کارخانه تسلیحاتی سپاه گفت: ما سپاه را نه محدود می کنیم، نه کوچک می کنیم و نه اجازه خواهیم داد کس دیگری این کار را.

آیت الله خامنه ای: ما سپاه را نه محدود می کنیم نه کوچک

رخدادهای 27  بهمن 62

چکیده:

  • به دنبال شروع عملیات والفجر 5 با رمز یا زهرا سپاه بزرگ اسلام با در هم شکست خطوط دفاعی دشمن پیروزمندانه از جبهه غرب پیش می تازد.

 

  • جنگنده های ایران با حملات پی در پی خود تاسیسات بعقوبه بغداد، العماره و کووت العماره را در هم کوبیدند.

 

  • کارخانه تسلیحاتی الحدید سپاه با حضور رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

 

  • آیت الله خامنه ای: سپاه یک نیروی رزمی انقلابی است و خودش باید نیازهایش را برطرف کند.

 

  • رژیم لبنان در آستانه سقوط قرار گرفت.

 

عملیات والفجر 5 با رمز یا زهرا آغاز شد

بر اساس گزارش قرار گاه خاتم النبیاء مقارن ساعت 24 دیشب نخستین مرحله از عملیات والفجر 5 با یورش سنگین سپاه اسلام از منطقه چنگوله بین مهران و دهلران و در دو استان بزرگ نیسان و واسط عراق با اسم رمز یا زهرا آغاز شد. در نخستین یورش مواضع و خطوط دفاعی دشمن فرو ریخت و آرایش نظامی ارتش بعث بر هم زده شد. همین گزارش حاکیست نیروهای اسلام با پشت سر گذاشتن مواضع دشمن به پیشروی در استان های نیسان و واسط پرداختند و در نخستین ساعات آغاز عملیات سه ارتفاع مهم به تصرف سپاهیان اسلام در آمد. در جریان این نبردها تیپ 4 گارد مرزی عراق نابود شد و در طی 12 ساعت نبرد تا ظهر امروز نیروهای ظفرمند اسلام به پیشروی خود در داخل خاک عراق ادامه می دهند.(1)

 

دیوار دفاع هوایی بغداد فرو ریخت

فروریختن دیوار دفاع هوایی بغداد و بمباران مراکز اقتصادی این شهر و پایگاه های العماره و کوت عراق موجی از وحشت بر سراسر این کشور حاکم کرده است.

گزارش های رسیده از حملات هوایی ایران به شهرهای عراق حاکیست دیروز 6 فروند جنگنده ایرانی مراکز نظامی، پادگان ها و تاسیسات شهری بعقوبه در حومه بغداد، شهر العماره و کوت العماره را درهم کوبیدند و علی رغم پیش بینی تلفات، صحیح و  سالم به پایگاه های خود بازگشتند و بدین ترتیب ادعاهای حکام بغداد مبنی بر غیر قابل نفوذ بودن این حریم هوایی شهرهای عراق را نقش بر آب کردند.

از سوی دیگر مهاجرت وسیع مردم عراق به کربلا، کاظمین و.. که از آتش ایران در امان هستند این شهرها را با کمبود ارزاق رو به رو کرده است. در همین حال آتش نیروهای اسلام از منطقه دربندی خان به جاده سلیمانیه-بغداد رسید و با مسدود شدن تونل این جاده فرماندهی نیروهای اسلام از مردم عراق خواست تا از این جاده عبور نکنند. آخرین گزارش ها نیز حاکیست عراق با ادامه حملات هوایی به شهرهای میهنمان تنها 25 دقیقه به قول خود مبنی بر تعویق یک هفته ای  حملات وفادار مانده است.(2)

 

آیت الله خامنه ای: ما سپاه را نه محدود می کنیم نه کوچک می کنیم و نه اجازه خواهیم داد کس دیگری این کار را بکند

اولین کارخانه تسلیحاتی وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز طی مراسم خاصی با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع افتتاح شد.

برادر رفیق دوست وزیر سپاه در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: این کارخانه که در حال حاضر خط تولید خمپاره انداز آن آغاز به کار کرده و در آینده گسترش پیدا خواهد کرد نخستین کارخانه سپاه است که ساختمان آن از اوایل سال 60 شروع شده و نمونه های آزمایشی تولیدات آن در جبهه ها به کار گرفته شده است.

آیت الله خامنه ای نیز در مراسم افتتاح نخستین کارخانه تسلیحاتی سپاه گفت: ما سپاه را نه محدود می کنیم، نه کوچک می کنیم و نه اجازه خواهیم داد کس دیگری این کار را بکند امروز سپاه یک مجموعه کازآزموده و کار آمد است که راه اصلی خود را بازیافته و می داند چه می خواهد و در کدام مرحله حرکت می کند. سپاه یک نیروی رزمی انقلابی است و خودش باید نیازهایش را برطرف کند (3)

 

تفنگداران آمریکایی در بیروت محاصره شدند

در حالی که قسمت اعظم پایتخت لبنان در کنترل نیروهای مخالف است و ارتش فالانژ به کلی از هم پاشیده و دروزی ها و جنبش امل از تشکیل فرماندهی نظامی مشترک سخن می گویند و قذافی و جنبلاط خواهان برکناری جمیل رئیس تحمیلی رژیم لبنان شده اند وی همچنان می کوشد پایه های حکومت خود را مستحکم کند.

 وی که از حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان و فرانسه برخوردار است می کوشد امتیازهایی به مخالفان بدهد مهمترین این امتیازها لغو سازش با رژیم صهیونیستی است و سوریه نیز اعلام کرده است در صورت لغو آن حاضر به پذیرش جمیل است. اما آمریکا و رژیم صهیونیستی با لغو این پیمان سازش مخالف هستند. آخرین گزارش ها نیز از تحولات میدانی نبردهای بیروت حاکیست تفنگنداران آمریکایی مستقر در این شهر به محاصره انقلابیون درآمده اند. طی ماه های اخیر تا کنون 264 نظامی آمریکایی در بیروت کشته شده اند.(4)

منابع:

1. کیهان، 27 بهمن 62، ص 2
2. کیهان، 27 بهمن 62، ص2
3. اطلاعات، 27 بهمن 62، ص3
4. کیهان، 27 بهمن 62، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول