اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

توسط نشر هرمس

«سه اثر برای پیانو» ساخته مهران روحانی منتشر شد

آلبوم «سه اثر برای پیانو» ساخته مهران روحانی با نوازندگی نیسان روحانی توسط نشر موسیقی هرمس منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

«سه اثر برای پیانو» ساخته مهران روحانی منتشر شد

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس،  «سه اثر برای پیانو» ساخته «مهران روحانی»، توسط «نیسان روحانی» اجرا شده است. این سه اثر «واریاسونی روی تم استاد صبا»، «سوئیت خانوادگی» و «آیینه ها» نام دارند. «سوئیت خانوادگی» و «آیینه ها» دارای سه موومان است و قطعه اول واریاسیونی بر روی تم آهنگ درقفس از ساخته‌های ابوالحسن صبا است.

«مهران روحانی» سال 1324 در تهران به دنیا آمد. او «سرناد جوانی» را در 17 سالگی با الهام از «سرناتانوتورنا» اثر «موتسارت» اما در مایه شوشتری ایرانی تصنیف کرد. زیر نظر «هرمز فرهت»، «محمد تقی مسعودیه»، «علیرضا مشایخی»، «پری برکشلی» و پرفسور «توماس کریستیان داوید» به تحصیل در رشته آهنگسازی پرداخت. در سال 1351 پس از اخذ مدرک لیسانس از دانشکده «هنرهای زیبا» برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت. پس از بازگشت ارکستر بزرگی به وجود آورد و تهیه برنامه «موسیقی کلاسیک» رادیو را به عهده گرفت. او با ساخت چندین قطعه پیانویی همچون «سوئیت خانوادگی»، «مونولوگ»، «دیالوگ»، «سوئیت آینه ها»، واریاسیون روی تم صبا، مجموعه «استیل ها»، «انوانسیون های دوصدایی»، «شوپینیانا» و آثار مجلسی و ارکسترال از آهنگسازان نوگرا است.

«نیسان روحانی» نوازنده پیانو و فارغ التحصیل کالج ترینتی، در کنسرتها و تک نوازی‌های متعددی در اروپا و یالات متحده شرکت کرده است. او بعنوان تک نواز با ارکسترهای مختلفی از جمله ارکستر سمفونیک انجل، ارکستر مجلسی گراتس، ارکستر سمفونیک پازاردجیک و ارکستر فیلارمونیک روسه روی صحنه اجرا ظاهر شده است. نیسان روحانی در کنسرت های خود با پیانیست‌ها و موسیقیدانان برجسته ای مانند Elena Riu ، Roger Smalley، Douglas Finch و Rolf Hind به اجرا پرداخته است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول