اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رقابت 9 کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان +تصاویر

انتخابات ریاست جمهور ترکمنستان ساعتی پیش در سراسر این کشور آغاز شد.

رقابت 9 کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان +تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق آباد، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان به همراه خانواده در حوزه انتخاباتی شماره 48 رأی خود را به صندوق انداخت.

محمداف پس از رأی‌دهی خطاب به خبرنگاران خارجی و داخلی و هیأت خارجی ناظر، گفت: انتخابات بر طبق قانون اساسی جدید ترکمنستان که در آن کلیه الزامات و استانداردهای معتبر جهانی منعکس شده برگزار می‎شود.

وی انتخابات ریاست جمهوری را یک واقعه‌ تاریخی در حیات سیاسی ترکمنستان توصیف و  افزود: من به عنوان نامزد انتخابات مذکور در صورت موفقیت، طرحی تدوین کردم که مبتنی بر ارتقاء سطح زندگی شهروندان، اجرای برنامه‌های ملی توسعه همه جانبه تا سال 2020 میلادی و پیروی از اصل بی‌طرفی در سیاست خارجی است.

انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان راس ساعت 8 صبح امروز به وقت «عشق‌آباد» در 2578 شعبه آغاز شد و تا ساعت 7 بعدازظهر ادامه خواهد داشت.

 جمیعت ترکمنستان بالغ بر 6 میلیون نفر است و سن رأی دهی 18 سال می‌باشد.

انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان با 9  نامزد از جمله قربانقلی بردی‌محمداف رئیس جمهور فعلی این کشور به عنوان نامزد حزب «دموکراتیک» (حزب حاکم) برگزار می‌شود.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان از سوی 3 حزب دموکراتیک، کشاورزی و کارفرمایان و صاحبان صنایع و گروهای مردمی این کشور ارائه و صلاحیت آنان توسط کمیسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان تائید می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان آخرین بار در فوریه سال 2012 میلادی برگزار شد که در آن بردی‌محمداف 59 ساله برای دومین بار بر کرسی ریاست جمهوری نشست.

مجلس ترکمنستان در اواخر سال گذشته میلادی اصلاحیه قانون اساسی جدید را تصویب کرد که بر اساس آن محدودیت سن نامزد‌های رئیس جمهوری لغو و طول دوره ریاست جمهوری نیز از 5 به 7 سال افزایش یافت.

هیئت اعزامی پارلمانی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران، سازمان جامعه همسود و سازمان امنیت و همکاری اروپا از جمله کشورها و سازمانهای بین‌المللی هستند که ناظران خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان اعزام کرده‌اند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول