اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در جامعه توسط رسانه‌ها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بر توجه و ضرورت نهادنیه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از ریشه‌کنی گیاهان در جامعه توسط رسانه‌ها تاکید کرد.

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در جامعه توسط رسانه‌ها

عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ ظرفیت منابع طبیعی یکی از استان‌های برتر و شناخته شده در کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت و ارزش منابع طبیعی در زندگی، افزود: منابع طبیعی مانند جنگل‌ها و مراتع نقش مهمی در بارندگی، نگهداری آب، تامین آب سفره‌های زیرزمینی و شرایط مطلوب آب و هوایی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، یادآور شد: این منبع غنی و خدادادی باعث شده تا هر ساله استان ما پذیرای میلیون‌ها مسافر و گردشگر از سراسر کشور و حتی خارج از کشور باشد.

بهشتی‌فر بر توجه و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها تاکید کرد و گفت: این منابع می‌توانند نقش موثری در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و توسعه استان داشته باشند.

وی به اقدامات برخی از افراد ناآگاه و یا سودجو در منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: برخی از این افراد برای بدست آوردن درآمدی اندک اقدام به ریشه‌کنی و تخریب این منابع و فروش آنها به صورت دستفروشی می‌کنند.

این مسؤول، بیلهر، بن سرخ، تره کوهی، باریجه، آنغوزه و پرموسیر را از جمله این گیاهان عنوان کرد و گفت: برخی از این گیاهان ارزش دارویی بالایی داشته و حتی در دنیا نادرند.

بهشتی‌فر با اشاره به نزدیک بودن ایام نوروز و فصل رویش گیاهان مرتعی، گفت: باید تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از ورود افراد سودجو به عرصه‌ها و تخریب این منابع به کار بگیریم.

وی حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از ریشه‌کنی و تخریب منابع ملی به خصوص گیاهان مرتعی را نیازمند توجه و فرهنگ‌سازی دانست و بر ضرورت نهادنیه کردن این فرهنگ در جامعه و میان مردم توسط رسانه‌ها تاکید کرد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ضمن درخواست از عموم مردم، مسؤولان و دستگاه‌ها برای حفاظت و حراست از منابع طبیعی، گفت: مردم می‌توانند به محض مشاهده هرگونه تجاوز و تخریب منابع طبیعی مورد را به شماره تلفن گویای 1504 منابع طبیعی گزارش دهند تا نیروهای ما بتوانند به موقع در محل حضور پیدا کرده و از آن اقدام جلوگیری کنند.

انتهای پیام/82028/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول