اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تحلیل هاشمی در مورد اتهام طرفداری از تروریسم

تحقیقاً این زمینه سازی است برای این جنایتی که در پیش دارند و زمینه را از نظر خودشان مهیا کرده اندکه افکار جهانی را آماده بکنند برای برداشتن چهره های مشخص و استوانه های انقلاب اسلامی و حرکت مردمی در سراسر منطقه و شاید در دنیا .

تحلیل هاشمی در مورد اتهام طرفداری از تروریسم

رخدادهای 30 بهمن 62

چکیده:

  • ایران حملات هوایی و گلوله باران شهرهای عراق را به طور مشروط متوقف کرد.

 

  • نخست وزیر با ارسال نامه ای به مجلس وزاری مسکن، اطلاعات و جهاد سازندگی را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان معرفی کرد.

 

  • آیت الله منتظری در مورد شهادیت شیخ راغب حرم خطاب به علمای لبنان پیامی را صادر کرد.

 

  • هاشمی: ترور شیخ راغب حرب و سوء قصد به سفیر ایران در سوریه بخشی از توطئه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

 

  • پیکر شهید شیخ راغب حرب بر دوش محرومین لبنان تشییع شد.

 

 

توقف مشروط حملات به شهرهای عراق

در پی ادعای رژیم عراق در مورد قطع حملات به شهرهای ایران سرتیپ ظهیر نژاد رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد ایران از این پس از گلوله باران و حمله به شهرهای عراق خودداری خواهد کرد اما به مجرد اولین حمله عراق به هر یک از شهرهای کشورمان، عمل مقابله به مثل از سر گرفته خواهد شد. البته نبرد رزمندگان اسلام در جبهه های رزم و رویارویی با قوت و شدت تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.(1)

 

وزاری اطلاعات، مسکن و جهاد سازندگی به مجلس معرفی شدند

طی نامه ای از سوی نخست وزیر ،وزرای جدید اطلاعات، جهاد سازندگی و مسکن معرفی شدند.

در نامه نخست وزیرخطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی که در جلسه امروز قرائت شد آقایان اسماعیل فردوسی پور به عنوان وزیر اطلاعات، بیژن نامدار زنگنه به عنوان وزیر جهاد کشاورزی و محمد حسن تهرانی نژاد به عنوان وزیر مسکن جهت اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی شده اند.(2)

 

پیام آیت الله منتظری به علمای لبنان در پی شهاد شیخ راغب حرب

در پی شهاد شیخ راغب حرب آیت الله منتظری خطاب به علمای لبنان پیامی را صادر کرد. دربخشی از این پیام آمده است: جنایت اخیر صهیونیست ها در لبنان اسلامی و حمله وحشیانه به عالم متعهد و روحانی عالی قدر شیخ راغب حرب نهضت اسلامی در آن منطقه را وارد مرحله تازه ای کرد است. امروز ملت فداکار لبنان انتظارشان از روحانیون عالیقدر و متعهد خود هدایت آنان و و رهبری نهضت اسلامی تا پیروزی نهایی است.(3)

 

هاشمی: از هوچیگری استکبار نباید ترسید

مجلس شورای اسلامی امروز به ریاست آیت الله هاشمی تشکیل جلسه داد. رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز مجلس با اشاره به شهادت شیخ راغب حرب گفت: امروز احساس می شود در رابطه با موفقیت های جمهوری اسلامی توطئه های دقیق پیچیده ای در کل دنیا و بخصوص در منطقه از طرف استکبار جهانی در جریان است. شهادت افتخارآمیز حجت الاسلام راغب حرب روحانی بسیار پرارزش، سوءقصد به جان حجت الاسلام محتشمی سفیر موفق ایران در کشور برادر سوریه و هجوم تبلیغاتی در چند جبهه علیه جمهوری اسلامی ایران از ظواهر این توطئه هستند.

هاشمی افزود: مدتی است روزنامه های خودفروخته و پخش صوت های شناخته شده دنیا دست اندر کار این هستند که جمهوری اسلامی را متهم بکنند به طرفداری از تروریسم. تحقیقاً این زمینه سازی است برای این جنایتی که در پیش دارند و زمینه را از نظر خودشان مهیا کرده اندک افکار جهانی را آماده بکنند برای برداشتن چهره های مشخص و استوانه های انقلاب اسلامی و حرکت مردمی در سراسر منطقه و شاید در دنیا.

رئیس مجلس گفت: من توصیه می کنم به همه محافل مبارز دنیا آنهائی که با جمهوری اسلامی همراهند قاطعیت به خرج بدهند در مقابل هر تروری که از طرف استکبار جهانی و ایادیش می شود حداقل ده جواب مساعد در هرگوشه ای از دنیا علیه مراکز این ها بدهند. ما باید در سطح جهان در مقابل این گونه جنایات آنها قاطعیت به خرج بدهیم، از هوچیگری های آنها نهراسیم .(4)

 

تشییع باشکوه شهید راغب حرب در لبنان

مردم مسلمان و مبارز لبنان پیکر مطهر شهید راغب حرب امام  جمعه شهرک جبشیت در منطقه نبطه را که  به دست مزدوران رژیم صهیونیستی به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود تشییع کردند گزارش های وصله از منطقه جنوب حاکیست به هنگام انتقال پیکر پاک شهید اسلام از بیمارستان نبطه به شهرک جبشیت ده ها هزار تن از مسلمانان منطقه در تشییع جنازه شرکت داشتند و جنازه شهید اسلام را روی دستان خود حمل کردند. تشییع کنندگان فریاد می زدند انتقام خون این شهید والامقام را خواهند گرفت. گزارش ها حاکیست بر اثر تیراندزی صهیونیست ها بر مردم تشییع کننده حداقل 6 نفر زخمی شدند ولی با وجود این تشییع کنندگان به راه خود ادامه دادند و پیکر شهید راغب حرب پس از نماز میت در این شهرک به خاک سپرده شد. همزمان با تشییع پیکر شهید راغب حرب تمامی مدارس و بازارها در بیروت و جنوب لبنان تعطیل بود و در تمام شهرهای جنوب لبنان نیز اعتصاب سراسری حاک بود اعتصاب سراسری در لبنان به درخواست جنبش شیعیان لبنان (اما) انجام شده بود.(5)

منابع:

1. کیهان، 30 بهمن 62، ص2
2. اطلاعات، 30 بهمن 62، ص 2
3. اطلاعات، 30 بهمن 62، ص 3
4. کیهان، 30 بهمن 62، ص 2
5. اطلاعات، 30 بهمن 2، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول