اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس بررسی کرد

این روزها در صندوق ذخیره فرهنگیان چه می‌گذرد/ نیکدل: ۱۲ مدیر خودروی i20 گرفتند

صندوق ذخیره فرهنگیان و تخلفاتی که در مجموعه آن رخ داده است ابعاد پیچیده‌ای دارد و هم‌اکنون دستگاه‌های نظارتی مشغول بررسی ابعاد آن هستند،‌ اما امروز مدیرعامل جدید این صندوق توضیحاتی در خصوص اتفاقات پیرامون آن ارائه کرد.

این روزها در صندوق ذخیره فرهنگیان چه می‌گذرد/ نیکدل: ۱۲ مدیر خودروی i20 گرفتند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، از برملا شدن فساد گسترده‌ای که در صندوق ذخیره فرهنگیان رخ داده است، چیزی بیشتر از پنج ماه می‌گذرد و در این خصوص تعدادی هم بازداشت و برخی احضار شدند.

آنچه که در ابتدا بیشتر خودنمایی می‌کرد، عدد مطرح شده درباره مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان بود که تا 8 هزار میلیارد تومان از آن یاد شد.

اما چندی پیش بود که حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد: «رقمی که امروز به آن رسیده‌ایم بیش از آن چیزی است که تاکنون اعلام شده است و آنچه تا کنون کمیته تحقیق و تفحص به آن رسیده است، رقم فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان به 12 هزار میلیارد تومان رسیده است

هم‌اکنون نیز چندین تیم بازرسی از نهادهای مختلف نظارتی و حکومتی مشغول بررسی اسناد و مدارک مربوط به مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان هستند و گفته می‌شود احتمال دارد تا یکی دو ماه آینده نتیجه این بازرسی‌ها و تحقیق و تفحص اعلام شود.

اما اکنون همگان در انتظار ابعاد جدید وضعیت این صندوق که متعلق به فرهنگیان کشور است، هستند و امیدوارند که حقوق از دست رفته آنها با حضور نهادهای نظارتی باز پس گرفته شود.

برخی نیز یکی از اصلی‌ترین علل استعفا یا برکناری علی اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش را اتفاقات پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان می‌کنند.

نیکدل: عده‌ای آگاهانه در خصوص عدد 8 هزار میلیارد تومان تشویش اذهان عمومی می‌کنند

اما با گذشت بیش از 150 روز از بروز و علنی شدن تخلفات و اختلاس در مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، حالا مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان در حاشیه نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی در خصوص وضعیت این صندوق گفت: «در برنامه پنجم توسعه واریز سهم 5 درصدی دولت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره دیده نشد، اما این موضوع در برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به واریز کرده است».

وی افزود: «از سال 74 تاکنون مجموع واریزی دولت و معلمان کمتر از 6 هزار میلیارد تومان بوده است».

نیکدل تاکید کرد: «عده‌ای آگاهانه اتفاقات بانک سرمایه را به صندوق ذخیره فرهنگیان ربط می‌دهند و به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند. سرمایه ما به 6 هزار میلیارد نمی‌رسد که 8 هزار میلیارد آن را خارج کرده باشند».

به گزارش فارس، منظور مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان از اینکه عده‌ای تشویش اذهان عمومی می‌کنند مشخص نیست. منظور آیا دستگاه‌های نظارتی هستند؟ آیا قوه قضائیه است؟ آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند؟ و یا آیا هیأت تحقیق و تفحص صندوق ذخیره در مجلس هستند؛ این موضوع ظاهرا مشخص نیست.

بیشتر مسئولان دستگاه‌های مختلف اعم از نظارتی و اجرایی بر وجود چنین تخلفی در صندوق ذخیره فرهنگیان ابراز نگرانی و ناراحتی داشتند و حتی عدد این تخلف را بیشتر از آن چیزی که اعلام شده عنوان می‌کنند.

نیکدل: 115 هزار فرهنگی خودروی لیزینگی گرفته‌اند/ 10 تا 12 مدیر i20 گرفتند

قطب‌الدینی: 800 خودروی لوکس به مدیران صندوق واگذار شد

همچنین مدیرعامل کنونی صندوق ذخیره فرهنگیان درباره واگذاری خودروی لوکس به مدیران آموزش و پرورش، گفت: «تاکنون بیش از 115 هزار دستگاه خودرو از سایپا و ایران خودرو به معلمان به صورت لیزینگ واگذار شده است. در مقطعی 300 خودروی i20 وارد برنامه لیزینگ شد که 10 تا 12 نفر از مدیران آن را دریافت کردند و مابقی را کارمندان و فرهنگیان گرفتند. فرهنگیان خود اصرار دارند که خودروهای گران قیمت تر و با کیفیت تر از طریق لیزینگ به آنان واگذار شود».

علی قطب‌الدینی، مدیر کل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در چهارم آبان ماه سال جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: «صندوق چند سالی بود که به هیچ عنوان اعتباری به شرکت لیزینگ فرهنگیان اختصاص نمی‌داد، اما به یکباره اعتباری برای خرید 800 دستگاه خودروی لوکس به مدیران ارشد این صندوق شامل مدیران عامل، معاونان، مدیران حوزه ستادی اختصاص یافت».

وی افزود: «این 800 خودرو هر کدام به ارزش 196 میلیون تومان بود که 30 درصد آن را نقد و 70 درصد دیگر به صورت اقساطی با سود 15 درصد و بازپرداخت 7 ساله اختصاص دادند که به نظرم در تاریخ شرکت‌های لیزینگ بی سابقه بود».

به گزارش فارس، باید منتظر بود و دید که دستگاه‌های نظارتی با بررسی اسناد و مدارک در این مورد، چه گزارشی درباره خودروهای لوکس واگذار شده ارائه می‌کنند.

ضمن اینکه ناگفته نماند که چند نفر یا چند درصد فرهنگیان می‌توانند حقوق‌های آنچنانی دریافت کنند تا توانایی بازپرداخت اقساط چنین خودروهای لوکسی را داشته باشند؟

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول