اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین سفر استانی دستیار رئیس‎جمهور

منشور حقوق شهروندی در گلستان رونمایی شد

منشور حقوق شهروندی در استان گلستان در چهارمین سفر استانی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی به شکل نمادین رونمایی شد.

منشور حقوق شهروندی در گلستان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، منشور حقوق شهروندی در استان گلستان ظهر امروز در چهارمین سفر استانی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی به شکل نمادین رونمایی شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در این جلسه گفت: منشور حقوق شهروندی آذر سال 1395 توسط رئیس‎جمهور در سالن همایش‎های بین‎المللی در تهران آغاز به کار کرد و دستوارتی به دستگاه‎ها، وزارتخانه‎ها، سازمان‎ها و نهادها برای پیگیری این منشور اعلام شد.

علی‎اصغر طهماسبی افزود: دولت به استاندار حقوق ملت در قانون اساسی خود را مکلف به تدوین حقوق شهروندی کرده است رئیس‎جمهور در اصل 134 قانون اساسی برنامه، خط و مشی خود را با هدف استیفای حقوق شهروندی با همکاری سایر قوا انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: در حوزه اجرایی، استانداری، دستگاه‎های اجرایی، دانشگاه‎ها، آموزش و پرورش و بهداشت موظف شدند در حوزه اطلاع‎رسانی، آگاهی‎بخشی، توانمندسازی و آموزش اهتمام لازم را داشته باشند تا با اعتماد به کرامت انسانی، صیانت از حقوق و آزادی‎های مشروع، برخورداری مردم از حقوق انسانی مساوی و منع تبعیض اجرا شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به التزام مدیران و مسئولان به رعایت حقوق شهروندی ابراز کرد: در 120 ماده‎ای که در منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس‎جمهور ارائه شد که برگرفته از اسناد بالادستی، قانون اساسی و فرمان هشت ماده‎ای امام راحل است می‎توان به وضوح مصداق حقوق شهروندی را در فرمان رئیس‎جمهور دید.

طهماسبی با اشاره به اینکه مسئولان استان برای تمام گروه‎های اجتماعی ارزش قائل است، گفت: رشد 150 درصدی سمن «سازمان‎های مردم نهاد» استان گلستان را در عمر دولت یازدهم شاهد بودیم.

وی استفاده از ظرفیت گروه‎های سیاسی و اجتماعی را یک ظرفیت خوب خواند و افزود: استان گلستان رنگین‎کمانی از اقوام مختلف است که هر کدام می‎توانند با ارائه پیشنهادات و نظرات خود را غنی‎کردن منشور حقوق شهروندی حمایت خوبی را داشته باشند.

به گزارش فارس؛ الهام امین زاده دستیار رئیس‎جمهور در امور حقوق شهروندی در راستای چهارمین سفر استانی خود به استان گلستان آمد و با حضور در جلسه استانداری با مسئولان و نخبگان دیدار و از منشور حقوق شهروندی در گلستان رونمایی کرد.

انتهای پیام/83001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول