اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

فرمانده ناحیه مقاومت شاهرود:

طرح محله اسلامی در 2 نقطه شاهرود اجرا می‌شود/ نقشه راه بسیج در سال 96 ترسیم شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: طرح محله اسلامی در دو نقطه شاهرود اجرا می‌شود و نقشه راه بسیج در سال 96 ترسیم شده است.

طرح محله اسلامی در 2 نقطه شاهرود اجرا می‌شود/ نقشه راه بسیج در سال 96 ترسیم شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان، حمید دامغانی صبح امروز در مجمع بسیج شهرستان شاهرود که در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج این شهر برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبری در هفته بسیج امسال و جابه‌جایی رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: رهبری در فرمایشات خود در هفته بسیج درباره نقشه راه و مبانی تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های بسیج مطالب ارزنده‌ای بیان فرمودند.

وی افزود: رهبری عقیده دارند که بسیج متکی به بصیرت، حرکت، حساس نسبت به فهمیدن و دانستن است؛ بسیج جناحی نیست، یعنی نباید جناحی عمل کنیم. بسیج لشکر انقلاب و متعلق به حزب و جناحی نیست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود اظهار کرد: رهبری قائل به جذب حداکثری در بسیج هستند و حتی باید افراد غیرانقلابی را هم جذب کرد. بسیج رود عظیم جاری در انقلاب است و رهبری انقلاب بر لزوم هم‌افزایی اقشار بسیج تأکید دارند و جزیره‌ای نباید عمل کرد.

وی تصریح کرد: بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی و اسلامی از منظر رهبری است و اگر بسیج وارد عرصه علم و اقتصاد مقاومتی شود، مردم‌سالاری محقق خواهد شد.

دامغانی گفت: رهبری بر لزوم تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورزی که مجمع بسیج نقطه اوج آن است، تأکید می‌کنند ودر بدنه بسیج طرح‌های عملیاتی ارائه و سبب گویایی و خردمندی بسیج و تأثیرگذاری بیشتر و پیشرو بودن آن در عرصه‌های مختلف می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود ادامه داد: در ابلاغ فرماندهی کل قوا به رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین نیز این مسائل مورد تأکید رهبر انقلاب بود.

دامغانی بر لزوم تشکیل هیأت‌های رصدگری، ارتقا و اعتلای بسیج در عرصه‌های موردنیاز، سازمان‌دهی مجموعه‌های اندیشه‌ورز و رصدگر در تمام سطوح و ایجاد سازوکار قطعی برای تقویت و هم‌افزایی اقشار تأکید کرد و گفت: این موارد نقشه راه بسیج در سال 96 خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای طرح محله اسلامی گفت: این طرح در محله‌های کم‌برخوردار از نظر زیرساخت که مشکلات عدیده‌ای دارند، اجرایی شده است و در سال آینده نیز این کار در دو محله شهرک شهید بهشتی و ولی‌عصر (عج) ادامه یافته تا به نتایج ملموسی برسیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود افزود: در این محله‌ها، نسبت به جمعیت آن‌ها امکانات کمتری ارائه شده و زیرساخت‌ها ایجاد نشده است.

دامغانی ادامه داد: در طرح محله اسلامی، تلاش می‌شود تا امکانات جهت‌دار و هدفمند به این دو محله سوق داده و زیرساخت‌ها مهیا و مشکلات رفع شود و این امر، بخشی بر عهده دستگاه‌های فرهنگی است و بخشی بر عهده دستگاه‌های اجرایی که باید انجام دهند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه جوادالائمه (ع) سپاه بیان کرد: این قرارگاه ناظر بر موضوع اعتیاد است و در این دو محله که مشکل اعتیاد دارند، برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود تأکید کرد: تلاش کرده‌ایم در محله‌های اسلامی، مؤلفه‌های فرهنگی و مشارکت مردمی شکل گیرد و مردم به نشاط و توانمندی رسیده و مشکلات خود را برطرف سازند.

انتهای پیام/74029/م40/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول