اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس گزارش می‌دهد

سرگردانی بی‌سابقه مسافران در فرودگاه مشهد و سردرگمی مسئولان/ جای خالی مدیریت بحران!

به دلیل بارش شدید برف در فرودگاه مشهد که البته قابل پیش‌بینی هم بود بسیاری از پروازهای این فرودگاه و دیگر فرودگاه‌های کشور کنسل شده و یا با تأخیر انجام می‌شود و این امر در نبود خدمات به مسافران به سرگردانی مسافران و سردرگمی مسئولان برای مدیریت بحران تبدیل شده است.

سرگردانی بی‌سابقه مسافران در فرودگاه مشهد و سردرگمی مسئولان/ جای خالی مدیریت بحران!

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از بارش برف و باران در هفته گذشته و ورود سامانه بارشی جدید در روزهای پایانی هفته به کشور که از روزهای قبل توسط سازمان هواشناسی گوشزد شده بود بارش شدید برف موجب بروز تأخیرات پروازی در فرودگاه‌های کشور شد به طوری که در چندین فرودگاه پروازها کنسل و یا باطل شد.

از سوی دیگر بارش شدید برف در مشهد و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد موجب بسته شدن باند این فرودگاه در ساعاتی از روز گذشته و امروز شد و این امر به کنسل و باطل شدن بیش از 40 پرواز انجامید.

به دلیل کنسل و باطل شدن پروازها بسیاری از مسافران در فرودگاه سرگردان شدند بدون آنکه کوچکترین امکانات رفاهی به آنها ارائه شود.مسافران که اغلب زائران امام رضا و خردسالان و کهنسالان هستند در حال حاضر در فردوگاه مشهد بدون هیچ امکانات و خدمات سرگردان شده‌اند ضمن آنکه اغلب این زائران محل اسکان خود را تحویل داده و برای پرواز به مقصد به فرودگاه مشهد آمده‌اند اما بدون اطلاع‌رسانی قبلی پروازهای آنها باطل شده و یا با ساعت‌ها تأخیر انجام خواهد شد.

در این شرایط و سرمای بیش از حد هوا در مشهد بسیاری از مسافران گله‌مندند از اینکه هیچ گونه‌ خدماتی از سوی ایرلاین‌ها و فرودگاه مشهد به آنها ارائه نمی‌شود. جمعی از این مسافران به فارس گفتند که  هیچ‌گونه پیامکی بابت تأخیر پرواز دریافت نکردند و از ظهر امروز وارد فرودگاه شدند اما در این ساعت هنوز پروازی به مقصد ندارند ضمن آنکه به آنها اعلام شده مشخص نیست پرواز آنها چه ساعتی انجام خواهد شد.

جمعی دیگری از مسافران می‌گویند که ساعات‌ها در هواپیما منتظر انجام عملیات یخ‌زدایی از هواپیما هستند اما هنوز هیچ کاری انجام نشده و مشخص نیست چه ساعتی نوبت یخ‌زدایی از هواپیمای آنها باشد.

به گزارش فارس عدم پیش‌بینی امکانات رفاهی در فرودگاه‌ها به هنگام بروز شرایط جوی نامناسب و همچنین بی‌توجهی ایرلاین‌ها به خدمات‌دهی پس از بروز تأخیر در یروازها در نبود نظارت سازمان هواپیمایی کشور موجب بروز مشکلات فراوانی شده که با بارش چنین برفی بیش از 40 پرواز یک فرودگاه کنسل می‌شود و هیچ متولی پاسخگویی وجود ندارد.

از سویی پیگیری از مسئولان مربوطه فقط به تبرئه کردن خود مسئولان می‌انجامد و همه مدعی هستند که کار خود را به خوبی انجام داده‌اند. در حالی که نبود مدیریت دقیق بحران در چنین مواقعی کاملاً مبرهن و واضح است.

به عنوان مثال شرکت‌های هواپیمایی می‌توانستند با ارسال پیامکی نسبت به زمان حضور مسافران در فرودگاه اطلاع‌رسانی دقیق‌تری داشته باشند و یا اینکه شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه مشهد در چنین شرایطی حداقل‌های خدمات‌رسانی را داشته باشند.

به هر حال با بروز چنین شرایط نامساعد جوی نبود مدیریت بحران و سردرگمی مسئولان کاملاً مشخص است و این نبود مدیریت به سرگردانی مسافران و سردرگمی مسئولان انجامیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول