ناصر شمس امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: هدف از طرح «سی پی» خلوت کردن سطح شهر برای کسانی است که توقف کوتاهی را در نقاط پرترافیک داشته باشند که نیم ساعت اول بهصورت کامل رایگان است و بقیه تصاعدی محسوب میشود و شروع نیم ساعت از لحظهای است که مأمور میآید و شماره خودرو را میخواند.
وی افزود: با اشاره به اینکه مبلغ شارژ اولیه طرح سی پی 10 هزار تومان و در ساعتهای بعد یکهزار تومان است و پس از آن تصاعدی محسوب میشود، اظهار داشت: شهروندانی میخواهند توقف طولانی داشته باشند این نوع توقف برای آنها مقرونبهصرفه نیست و باید در پارکینگهای طبقاتی توقف کنند.
شمس همچنین در مورد تعداد معبرهایی که در شیراز در طرح سی پی به کار گرفتهشدهاند نیز گفت: طبق مصوبه شورای شهر 35 معبر برای این کار در نظر گرفتهشده است و قرار است تمام طرح الکترونیکی شده تا عامل انسانی در آن دخالت نداشته باشد که در حال حاضر در 14 معبر اجراشده و 14 معبر دیگر تا پایان امسال اجرایی میشود و مابقی در سال 1396 صورت خواهد گرفت.
این مقام مسؤول در مورد چگونگی تهیه برچسب برای استفاده از حاشیه خیابانها برای توقف زیر نیم ساعت، خاطرنشان کرد: کیوسکهایی در سطح شهر است که ابتدا این برچسب آنجا تهیه شده و پس از آن از طریق اینترنت میتوانند آن را شارژ کنند.
وی در مورد درآمد این طرح برای شهرداری نیز اظهار داشت: امروز هوشمندی شهروندان بهگونهای است که بیش از 70 درصد از توقفها زیر نیم ساعت است و خلوت شدن معابر شهر همان چیزی است که به دنبال آن بودیم و باید گفت درآمد این طرح برای شهرداری بسیار ناچیز است و شاید بیش از هزار برابر درآمد آن صرف احداث پارکینگ میشود.
شمس در پایان نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته 30 میلیارد تومان صرف احداث پارکینگهای جدید در شهر شیراز شده اما بنا نداریم دیگر در محدوده مرکزی شهر پارکینگ بزنیم و بیشتر در حاشیه مناطق پرترافیک این کار را خواهیم کرد.
انتهای پیام/2448/صا20