اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

مدیر یک مرکز نوآوری و فناوری وعده داد

تهران تا سال 2020 هاب فین‌تک خاورمیانه می شود/ رقابت 3 روزه صاحبان ایده‌ مالی و پرداخت

صاحبان ایده‌های مالی و پرداخت در دومین رویداد نوآورانه خدمات نوین مالی و پرداخت (فین تک) به مدت 3 روز در سه بخش مسابقه برنامه نویسی و حل مسئله مسابقه استارتاپی و نمایشگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

تهران تا سال 2020 هاب فین‌تک خاورمیانه می شود/ رقابت 3 روزه صاحبان ایده‌ مالی و پرداخت

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه خدمات نوین مالی و پرداخت (فین تک) به مدت سه روز از هجدهم تا بیست اسفندماه برگزار می شود.

در این رویداد که تا عصر جمعه بیست اسفندماه در دانشگاه خاتم ادامه خواهد داشت، تیم ها به ارائه ایده، تولید محصولات و حل مسئله واقعی در حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیکی خواهند پرداخت.

مصطفی نقی‌پورفر مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ در یک نشست خبری گفت: این مرکز از سال گذشته، با هدف حمایت از ایده های نوآورانه شروع به کار کرده و تلاش کرده است با برگزاری رویدادهایی در این حوزه، تحولی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: رویداد فین‌تک مجموعه‌ای از فناوری های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که به شکل گیری خدمات مالی نوآورانه و جدید کمک می کند. فین تک تریگ آپ اولین رویداد فین تکی فناپ در سال گذشته بود که از میان 66 ایده ثبت شده، 15 تیم به مرحله بعد راه یافتند و تنها سه تیم توانستند جایزه 30 میلیونی را برنده شوند.

نقی پور فر با بیان اینکه هدف ما کمک به ایجاد کسب و کارهای فین تکی است، افزود: از بین برندگان سال گذشته، یکی از تیم ها که حمایت مالی دریافت کرده بود، توانست از شتابدهی تریگ آپ فارغ التحصیل شود و محصول خود را ارائه دهد.

او با اشاره به هدف اصلی برگزاری چنین رویدادی گفت: نخستین هدف ما آموزش و ترویج فناوری در حوزه مالی، شناسایی تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها و سپس کمک به استارتاپ های این حوزه برای ادامه فعالیت است.

به گفته وی، فین تک فست (Fintech Fest) عنوان رویداد امسال است که از سه بخش هک وان (مسابقه برنامه نویسی و حل مسئله) استارتاپ وان (مسابقه استارتاپی) و نمایشگاه تشکیل شده است.

او در توضیح مسابقه برنامه نویسی گفت: یک هفته قبل از برگزاری رویداد، سوال هایی در اختیار علاقمندان قرار داده می شود که آنها فرصت دارند در این زمان، سوال ها را حل و پاسخ ها را ارسال کنند. در پایان بر اساس ویژگی هایی همچون نوآوری الگوریتم و عملکرد، ارزیابی می‌شوند.

نقی پور فر با بیان اینکه رویداد استارتاپی عصر چهارشنبه 18 اسفندماه آغاز به کار می کند، گفت: افراد پس از ثبت نام، ایده هایشان را ارائه و پس از رای داورها  و حضار، از میان آنها 10 الی 15 ایده انتخاب می شود. پایان روز تیم سازی اتفاق می افتد و نهایتا از صبح پنج شنبه تیم ها روی دموی اولیه محصول خود کار می کنند و روز پایانی در مقابل داورهای فنی نتیجه کار را ارائه می دهند.

وی همچنین از در اختیار قرار گرفتن لابراتور و ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری با نام فین تک لب(Fintech Lab) به شرکت کنندگان خبر داد و گفت: افراد می توانند با استفاده از این لابراتور (فین تک لب) در فضایی آزمایشگاهی اما واقعی، محصولات و نرم افزارهای خود را تست کنند. همچنین طی این سه روز، بیش از 45 مربی به راهنمایی و کمک آنها می آیند.

نقی پور فر با بیان اینکه مبلغ جایزه امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: برای رویداد فین تک فست 10 جایزه معادل 130 میلیون تومان برای هر سه بخش هک وان، استارتاپ وان و نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال 2020 تهران به هاب فین تک خاورمیانه تبدیل شود .

انتهای پیام/آ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول