اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

مدیر کمیته امداد چالوس خبر داد

پیش‌بینی جمع‌آوری 100 میلیون تومان در جشن نیکوکاری چالوس

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) چالوس با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۵ میلیون تومان در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد، گفت: انتظار بر این است که در سال‌جاری این رقم به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

پیش‌بینی جمع‌آوری 100 میلیون تومان در جشن نیکوکاری چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، علی‌اصغر ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی جشن احسان و نیکوکاری این شهرستان با تأکید بر گسترش و توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری، اظهار کرد: برپایی جشن احسان و نیکوکاری  بر مبنای اجرای سنت حسنه اسلامی در مورد کمک به همنوع از جمله جشن‌هایی است که هر ساله همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن احسان و نیکوکاری یکی از اهداف و سیاست‌های مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) است، افزود: در زمینه کمک به‌همنوع برنامه و فعالیت‌های ملی مانند جشن نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها و برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان و... در سطح کشور برگزار می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) چالوس احسان و نیکوکاری کارکردهای زیادی در عرصه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و... دارد، تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو و هزینه‌های پایان سال برای نیازمندان در شب عید طرح جشن نیکوکاری با همکاری تعدادی از ادارات و نهادها به‌عنوان طرح ملی در سراسر کشور به مرحله اجرا در می‌آید.

این مسؤول با اشاره به اینکه مؤمنان واقعی و نیکوکاران در هر زمانی سعی دارند تا خود را به‌صفت و ویژگی احسان آراسته کنند، افزود: تیم ستاد احسان و نیکوکاری شهرستان چالوس تصمیم دارد و تا سفره نیازمندان را در شب عید کیفیت ببخشد.

ابراهیمی با اعلام اینکه در سال گذشته ۸۵ میلیون تومان در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد، بیان کرد: از این رقم ۵۱ میلیون تومان در قالب کالا و ۳۴ میلیون تومان نیز به‌صورت نقدی بود که انتظار بر این است که در سال‌جاری این رقم به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

وی با بیان اینکه از مبلغ مجموع ۸۵ میلیون تومان کمک‌های جمع‌آوری شده در سال گذشته ۱۳ میلیون و پانصد هزار تومان در سطح مدارس شهرستان چالوس جمع‌آوری شد، افزود: جشن نیکوکاری امسال به‌صورت کشوری در سه روز مشخص شد که شامل پایگاه مدارس، پایگاه کمیته امداد امام خمینی(ره) و پایگاه نمازجمعه است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان چالوس با اشاره به اینکه از ۱۵ بهمن ماه همکاران به‌صورت چهره به چهره در میان خیران و نیکوکاران حضور پیدا کردند، اظهار کرد: تاکنون ۲۳ میلیون تومان در قالب کمک‌های نقدی و کالا از این ‌راه جمع‌آوری شد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش از ارکان اصلی جشن نیکوکاری است، تصریح کرد: نواخته شدن زنگ نیکوکاری در تمام مدارس و توزیع پاکت‌های جمع‌‌آوری هدایا و قلک‌های ویژه از جمله اقداماتی‌است که باید توسط آموزش و پرورش عملیاتی شود.

ابراهیمی به همکاری اصحاب رسانه و خبر برای تبلیغات گسترده در اشاعه این فرهنگ تأکید کرد و گفت: همکاری بسیجیان، شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها، نیروی انتظامی و تمام دستگا‌های اجرایی و خدماتی در زمینه تبلیغ فرهنگ احسان ضروری است.

وی از توزیع پاکت‌های جمع‌آوری هدایا در کلاس درس دانشجویان دانشگاه‌های سطح شهرستان چالوس خبر داد و گفت: اداره ورزش و جوانان هم می‌تواند با  درنظر گرفتن مسابقات ورزشی و اختصاص عواید حاصل از آن با همکاری هیأت‌های ورزشی و نخبگان در اشاعه فرهنگ نیکوکاری سهیم شود.

مدیر کمیته امداد امام ‌خمینی(ره) چالوس در پایان با اشاره به اهمیت و جایگاه احسان و نیکوکاری و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی، گفت: احسان و نیکوکاری سبب تعدیل ثروت در جامعه شده و دوستی و صمیمیت را بین افراد جامعه ایجاد می‌کند، بنابراین همه افراد می‌توانند برای یاری رساندن به محرومان و اقشار مستضعف گام برداشته و یاریگر محرومان در جشن نیکوکاری شوند.

انتهای پیام/۸۶۰۲۸/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول