اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه:

مطالعات آمایش سبب شناخت از جایگاه توسعه کرمانشاه در کشور است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: نتیجه مطالعات طرح آمایش سبب شناخت از وضعیت و جایگاه توسعه کرمانشاه در کشور می‌شود.

مطالعات آمایش سبب شناخت از جایگاه توسعه کرمانشاه در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، طهمورث الیاسی در کنفرانس خبری طرح آمایش و توسعه استان که پیش‌ازظهر امروز در دانشکده علوم اجتماعی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت:‌ مبحث آمایش استان یکی از موضاعت اساسی در اتباط با برنامه‌ریزی و توسعه بلندمدت است که در کنار سایر مطالعات در خصوص برنامه‌ریزی‌های کاربردی کمک می‌کند تا توسعه کشور رشد پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ طی سال‌های اخیرتجارب متحولانه‌ای قبل و بعد از انقلاب در مورد مباحث آمایشی مطرح شده است و هر چند مبحث آمایش تنوع زیادی دارد، اما مشاوران دارای صلاحیت و رتبه‌بندی شاخص در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: اکنون در بررسی طرح آمایش اجماعی وجود ندارد و این موضوع به دلیل اختلاف دیدگاه و عملکردها در استان‌های مختلف است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه ادامه داد: طی  سال 93 با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مسؤولیت این پروژه را به عهده گرفتم و اکنون مبحث مطالعات آمایش با انتخاب مجری طرح از سوی دانشگاه رازی کرمانشاه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت:‌ با توجه به تجارب حاصل شده در این زمینه تصمیمات عاقلانه‌ای اتخاذ شد تا مطالعات آمایش استان به خوبی صورت بگیرد و اکنون بعد از بررسی 2 نتیجه ناموفق در اصفهان، توانستیم در فرآیند طرح مذکور در کرمانشاه به نتیجه برسیم.

الیاسی یادآور شد: در برخی استان‌ها با ارقام 2 میلیاردی و مناطق دیگر با صرف اعتبارات 300 میلیون تومان نیز این طرح انجام شده است و در این راستا با شرکت‌های غیرمجاز که قصد ورود داشته باشند برخورد می‌شود.

این مسؤول با  اشاره به اینکه فرآیند مطالعات آمایش شامل دانش‌های اندوخته برای برنامه‌ریزی است، افزود: برای تکمیل و ادامه مطالعات ظرفیت‌های مناسبی در استان وجود دارد که به عنوان سازمان متولی با مساعدت دستگاه‌های‌های اجرایی مراحل تدوین این طرح را در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: اکنون مطالعات آمایش در 13 استان انجام شده، مورد بررسی قرار گرفته است که در این راستا برخی از مناطق از سایر استان‌ها قوی‌تر ارزیابی شدند.

وی عنوان کرد: برای طرح مذکور، مشاوران نقطه نظراتی را بیان کردند و اصلاحات طرح آمایش استان انجام شده و با صاحب‌نظران در سطح ملی چند جلسه هم‌اندیشی را برگزار و طی هفته آینده نیز سندی را برای آمایش سرزمینی تدوین کنیم.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه، در مطالعات آمایش فرایند و نتیجه آن مهم است، همچنین در به کارگیری نتایج مطالعات در راهبرد توسعه استان استفاده کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه نتایج مطالعات هنور تکمیل نشده، یادآور شد: سند آمایش بالادستی استان براساس برنامه‌ریزی بلندمدت و افق 20 ساله را بررسی و در برنامه ششم توسعه استان پیش‌بینی می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه اظهار داشت: این طرح تفاوت‌‌هایی با مطالعات معمولی دارد و به ما کمک می‌کند از وضعیت و برنامه‌های استان شناخت مناسبی پیدا کنیم.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول