اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبر داد

لزوم در نظر گرفتن ظرفیت ذهنی نوجوانان و جوانان در عرصه‌های فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در عرصه کار فرهنگی، باید ظرفیت ذهنی نوجوان و جوان را در نظر بگیریم تا به ماندگاری و مانایی کارهای فرهنگی و هنری برسیم.

لزوم در نظر گرفتن ظرفیت ذهنی نوجوانان و جوانان در عرصه‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، احمد محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی سوم اسفندماه در دومین جلسه ستاد بزرگداشت ۱۸ اسفند که در سالن اجتماعات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری تشکیل شد، اظهار داشت: بستر بسیاری از کارهای فرهنگی و مذهبی در بدنه کانون‌های مساجد استان فراهم است.

وی بر معرفی هرچه بیشتر و بهتر فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری به مردم تاکید کرد و افزود: این مراکز، بستری مهم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب هستند که می‌توانند همچون کانون فرهنگی هنری روستای علی‌آباد بیرجند که در زمینه حوله‌بافی و تحقق اقتصاد مقاومتی در مقام عمل، ورود موفقی داشته است، اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین باید اقدامات و عملکرد دبیرخانه کانون‌های مساجد استان با استفاده از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای در اختیار به مسؤولان و مردم بیش از گذشته معرفی شود.

محبی با اشاره به اینکه امروز مخاطب از مستقیم‌گویی خسته شده است، گفت: به دلیل اینکه انسان‌ها امروز در بستر تبلیغات زیادی قرار گرفته‌اند که از مستقیم‌گویی خسته می‌شوند بنابراین در عرصه کار فرهنگی، باید ظرفیت ذهنی نوجوان و جوان را در نظر بگیریم تا به ماندگاری و مانایی کارهای فرهنگی و هنری برسیم.

وی به فعالیت گروه نمایش کانون فرهنگی هنری نبوت اشاره کرد و گفت: اینگونه فعالیت‌ها باید در بستر کانون‌های فرهنگی هنری تقویت شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار داشت: تلاش می‌شود در این ایام با شخصیت‌های برجسته و مسؤولان استانی دیدار شود تا از رهنمودهای آنها در جهت تقویت فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری استفاده شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه کار با اشاره به اینکه تشریح دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری قبل از خطبه‌های نماز جمعه در دستور کار است، افزود: در این راستا رایزنی و هماهنگی‌هایی با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان انجام خواهد شد.

وی از برگزاری همایش نکوداشت بیست و چهارمین سالگرد تأسیس ستاد عالی کانون‌های مساجد در ۱۹ اسفند خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این همایش با شرکت ۶۰۰ فعال کانون‌های فرهنگی هنری در بیرجند برگزار شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار از ارسال تجهیزات به کانون‌های فرهنگی هنری همزمان با ۱۸ اسفند خبر داد و تصریح کرد: همچنین در این ایام ۱۸ باب کانون جدیدالتأسیس در سطح استان افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در قالب بروشور به مردم ارائه و نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهگی هنری نیز برپا می‌شود.

انتهای پیام/69037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول