اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرمانده سپاه:

دنبال جنگ نیستیم اما تا آخر برای دفاع ایستادگی می‌کنیم

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جنگ فی‌نفسه خوب نیست و کار افراد جاه‌طلب است، ‌گفت: دفاع در هر صورتی واجب بوده و تا آخر برای دفاع ایستادگی می‌کنیم.

دنبال جنگ نیستیم اما تا آخر برای دفاع ایستادگی می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیزدهمین هم‌اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس دانشگاه‌های استان البرز ظهر امروز برگزار شد.

در بخشی از این جلسه اسماعیل کوثری طی سخنانی اظهار داشت: در دوره‌ای از تاریخ قدرت‌ها برای کشورگشایی به طور مداوم به همسایه‌های خود حمله می‌کردند.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر کشوری دارای قدرت بود در برابر حمله دشمن، او نیز حملاتی را طراحی می‌کرد و به همین دلیل دو بار در قرن بیستم شاهد به راه‌افتادن جنگ جهانی بودیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و حمله نظامی رژیم بعث عراق به کشورمان، این مفاهیم تغییر یافت، به نحوی که مردم ما فرهنگ جدیدی به نام فرهنگ دفاع را به جهان معرفی کردند.

کوثری گفت: امروز بسیاری از ملت‌های جهان با الگوبرداری از دفاع مقدس و بهره‌مندی از فرهنگ دفاع، به دفاع از اصول و عقاید خود می‌پردازند.

وی بیان داشت: مقاومت اسلامی در منطقه یکی از نتایج ترویج فرهنگ دفاع است.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی در این کشور بنی‌صدر به قدرت می‌رسد و اساسا با مفهومی به نام دفاع مخالفت می‌کند و هرگاه مردم می‌خواهند برای دفاع از انقلاب خود وارد میدان شوند، بلافاصله مانع ایجاد می‌کند.

کوثری ادامه داد: اما بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با درک صحیح شرایط، فرهنگ بسیج را در کشور پایه‌ریزی می‌کنند که دستاوردهای بزرگی داشت و هرچه امروز داریم، مرهون این فرهنگ است.

وی گفت: امام طرح ارتش بیست میلیونی را مطرح فرمودند و خیلی‌ها مخالفت کردند، اما امام (ره) انقلاب را از مردم می‌دانست و معتقد بود که همین مردم باید از انقلاب خود دفاع کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ فی‌نفسه خوب نیست، اما دفاع با جنگ تفاوت دارد و ما تا آخر برای دفاع از اسلام و انقلاب و ولایت ایستاده‌ایم.

کوثری افزود: دفاع برای انسان‌ها لازم بود و در مکتب رهایی‌بخش تشیع دفاع واجب است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که رزمندگان دوران دفاع مقدس می‌گفتند که ما با فرمان ولایت و فرمان ولی‌امر خود در جبهه‌ها حضور یافته و تکلیف خود را انجام می‌دهیم.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: امروز ما نتیجه ایثار و فداکاری مدافعان اسلام در دوران دفاع مقدس را می‌بینیم و باید همین روحیه به نسل‌های بعدی به درستی منتقل شود.

انتهای پیام/2302/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول