اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون شمشیربازی:

شمشیربازی پنجمین رشته مدال‌آور ایران می‌شود

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: شمشیربازی در المپیک 2020 بعد از کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دو ومیدانی به پنجمین رشته مدال آور ایران تبدیل می‌شود.

شمشیربازی پنجمین رشته مدال‌آور ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فضل‌الله باقرزاده ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیأت شمشیربازی که در محل جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موفق‌ترین و توانمندترین مدیران در وزارت ورزش، مدیرکل استان کردستان است که توانسته به خوبی در این چند سال ورزش استان را اداره کند.

باقرزاده با اشاره به مجمع انتخابات شمشیربازی استان کردستان افزود: این مجمع یکی از بهترین مجامعی است که در چند مدت اخیر شاهد آن بوده‌ایم و امیدواریم با انتخاب رئیس هیأت جدید تغییرات خوبی در این رشته صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شمشیربازی یکی از مهم‌ترین بازی‌ها در المپیک کهن بوده و با وجود 293 دوره برگزار شده المپیک کهن این رشته کماکان پس از صدها سال پابرجا است و در المپیک حضور ویژه دارد.

وی عنوان کرد: اکنون نیز در المپیک عصر نوین 30 مدال مختص رشته شمشیربازی و در بازی‌های آسیایی نیز 48 مدال در اختیار این رشته است و امیدواریم با تلاش‌های ورزشکاران و حمایت از آنها ما نیز عنوان‌دار در این دو رویداد مهم باشیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی خاطرنشان کرد: آمریکا، چین و انگلیس از جمله کشورهای سرآمد در شمشیربازی در بازی‌های المپیک هستند که با سرمایه‌گذاری و توجه به رشته‌های پرمدال موفق به کسب رتبه‌های برتر در رده‌بندی مدال‌ها می‌شوند.

باقرزاده گفت: بازی‌های المپیک ریو که با درخشش مجتبی عابدینی همراه بود، پتانسیل ایران در این رشته را آشکار کرد و این واقعیت را به اثبات رساند که شمشیربازی در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به دارابودن مقام سومی مشترک در برخی رشته‌های المپیکی، افزود: اگر این رشته هم مانند بقیه ورزش‌های المپیکی دارای مقام سوم مشترک بود، مدال برنز عابدینی نیز به ثبت می‌رسید اما با این حال بازی‌های المپیک ریو اراده فدراسیون را برای افتخار آفرینی‌های بیشتر در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک توکیو قوی‌تر از قبل کرده است.

به گفته باقرزاده، رویدادهایی چون بازی‌های المپیک و آسیایی دارای جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند که کشورهای توسعه یافته با سرمایه‌گذاری در رشته‌های پرمدال تمام تلاش خود را برای موفقیت در این رویدادها به کار می‌بندند.

وی اظهار کرد: در بازی‌های آسیایی اینچئون مدال نقره اسلحه سابر را به دست آوردیم اما اکنون در جاکارتا به دنبال طلای این رشته هستیم و برنامه‌ریزی‌ها به سمتی ادامه خواهد یافت که شمشیر بازی در المپیک 2020 بعد از کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دو و میدانی به پنجمین رشته مدال‌آور ایران تبدیل شود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی افزود: با توجه به کمبودهایی که در تمامی فدراسیون‌ها از لحاظ مالی وجود دارد اما به تازگی اعتبارات رشته شمشیربازی به دلیل فعالیت‌ها و موفقیت‌هایش افزایش یافته است.

باقرزاده افزود: هیأت جدید استان کردستان نیز با توجه به اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در این زمینه دارد برای شروع اعتبار 3 میلیون تومانی را به حساب هیأت واریز می‌کنیم تا تجهیزات لازم اداری خود را تکمیل کند.

وی در پایان افزود: در صورت هرگونه کمبود امکانات و تجهیزات در هیأت کردستان نیز ما با تمام احتیاجات آن‌ها را رفع و رجوع خواهیم کرد و از این هیأت انتظار تغییرات گسترده در توسعه رشته شمشیر بازی را داریم.

انتهای پیام/1234/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول