اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان

تعداد وکلای گلستان بیش از نیاز جامعه است/ وکالت شغل پردرآمدی نیست

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان تعداد وکلای استان را بیش از نیاز جامعه دانست و گفت: مدتهاست حرفه وکالت در این استان اشباع شده است.

تعداد وکلای گلستان بیش از نیاز جامعه است/ وکالت شغل پردرآمدی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادق ریاضی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حرفه وکالت، بر خلاف تصور عامه مردم پردرآمد نیست و مدت‌هاست که این حرفه اشباع شده است.
وی با بیان اینکه تعداد وکلای استان گلستان بیش از نیاز جامعه است، تصریح کرد: از خانواده‎های گلستانی درخواست می‎کنم قبل از تشویق فرزندان به گرفتن مدرک حقوق در دانشگاه‌های غیراستاندارد و ورود به بازار کار به هر طریق شرایط را بسنجند و وضعیت کار را ارزیابی کنند.
رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان ادامه داد: اقتصاد کشور دارای مشکلاتی است اکنون در بحران اقتصادی و اجتماعی هستیم و در یکسری مشکلات وکیل باید مداخله داشته باشد اما تمایل داریم وکیل در فضایی که رونق اقتصادی در جامعه حاکم است، حضور داشته باشد.
ریاضی بیان کرد: از ابتدای سال 1395 تاکنون 128 شکایت از مردم و محاکم قضایی و بازرسی و کانون وکلا  به دادسرای انتظامی کانون وکلا واصل شده و تحت رسیدگی قرار گرفته است و 152 پرونده  در دادسرای انتظامی مختومه اعلام شده است.
وی موضوع شکایت و گزارشات را عمدتأ عدم حضور در رسیدگی‎ها، تمرکز امور وکالتی در محل غیر از محل اشتغال، اختلافات برای حق وکاله بین وکیل و موکل و رفتار خلاف شأن وکالت اعلام کرد.
ریاضی خاطرنشان کرد: دو شعبه دادسرای انتظامی در کانون داریم که امسال به شعبه یک ، 13 پرونده وارد و یازده پرونده از شعبه اول مختوم شده است همچنین امسال شعبه دوم دادسرای انتظامی 37 فقره پرونده وارد و 27 فقره مختومه شده است.
انتهای خبر/83008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول