اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

معاون وزیر ارشاد:

ترویج فرهنگ رضوی هدف مهم بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف مهم بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) را ترویج فرهنگ رضوی به عنوان فرهنگ دینی و ملی کشور برشمرد و گفت: این امر از طریق برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اجرایی می‌شود.

ترویج فرهنگ رضوی هدف مهم بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اصغر کاراندیش ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) که در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، هدف مهم بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) را ترویج فرهنگ رضوی به‌عنوان فرهنگ دینی و ملی کشور برشمرد و اظهار داشت: این امر از طریق برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اجرایی می‌شود.

وی به لزوم مردمی بودن فعالیت‌ها و برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) تأکید کرد و افزود: مدیرعامل سابق این بنیاد برنامه‌ریزی‌های قابل توجهی برای این جشنواره از نظر کیفی و جنبی در نظر گرفت که بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) را به هدف مهم در نظر گرفته شده برای آن رساند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با مردمی شدن فعالیت‌های این جشنواره، بخش دولتی آن کاهش می‌یابد که این امر سبب آشنا شدن بیشتر مردم داخل و خارج از کشور با فرهنگ رضوی می‌شود.

کاراندیش با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در 77 کشور و 31 استان اضافه کرد: تألیفات این جشنواره نیز به زبان‌های مختلف ترجمه شده که علاوه‌بر اینکه می‌تواند در آشنا کردن مردم جهان با فرهنگ رضوی نقش مهمی داشته باشد، اقدام ارزشمندی در این راستا محسوب می‌شود.

وی به لزوم بهره‌گیری از فناوری همراه با عنصر مهم هنر در راستای انتقال مفاهیم رضوی به‌عنوان یکی از اهداف برگزاری این جشنواره تأکید کرد و ادامه داد: در این بخش، رسانه‌های مختلف همچون دیجیتال، سینما و سایر بخش‌های مرتبط مورد استفاده قرار گرفتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی نسبت به اقدامات مناسب صورت گرفته در راستای تولید محتوا در این جشنواره و اقدامات ارزشمند در این خصوص متذکر شد: افزایش زمان برگزاری جشنواره امام رضا(ع) از جمله برنامه‌هایی است که مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

کاراندیش افزود: بی‌تردید رویداد بزرگ «مشهد 2017» فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ رضوی است چراکه تا بیش از 10 سال دیگر، هیچ شهری به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی نمی‌شوند.

وی مشهد را محور برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) برشمرد و گفت: این امر در راستای معطر شدن بیشتر این شهر به عطر رضوی است چراکه زائران تنها موضوعات مربوط به فرهنگ رضوی را در تبلیغات شهری نبینند بلکه فرهنگ رضوی را در رفتار مردم مشاهده کنند.

انتهای پیام/70031/70036/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول