اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

زیر مجموعه فدراسیون از پتانسیل سیاسی ناطق استفاده نکرد

شاملو: فدراسیون بوکس پیر و فرسوده شده/ ایراد ناطق‌نوری مهربانی دل او است

مربی اسبق تیم ملی نوجوانان بوکس، گفت: بدنه فدراسیون بوکس پیر و فرسوده شده است و نیاز به یک روح جوان و نیروی جوان دارد.

شاملو: فدراسیون بوکس پیر و فرسوده شده/ ایراد ناطق‌نوری مهربانی دل او است

جلال شاملو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط فعلی بوکس ایران، گفت: متأسفانه در حال حاضر شرایط بوکس ایران خیلی نابسامان است و با بوکس دنیا ما فاصله بسیار زیادی داریم. فدراسیون تلاش‌ها و کارهایی را در راستای پیشرفت بوکس انجام می‌دهد، اما چشم‌انداز و هدف فدراسیون مشخص نیست. مسئولان فدراسیون مدعی هستند برای المپیک بعدی هدف‌گذاری می‌کنند که متأسفانه از نگاه  کارشناسان این هدف‌گذاری نیست و هدف داشتن است چرا که برای هدف‌گذاری نیاز به ابزار سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار زیادی داریم تا به اهداف مشخص‌مان برسیم که متأسفانه در فدراسیون چه از نظر ابزار سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مجهز نیست.

وی در ادامه افزود: یکی از عمده‌ترین مشکلات فدراسیون بوکس این است که به خاطر شرایط بد مالی و کمبود بودجه نمی‌توانند برنامه مشخص را دنبال کنند و در نهایت خروجی مطلوبی ندارند. با آمدن مربی کوبایی کارهایی در حال انجام شدن است اما با این فرصت کمی که تا زمان برگزاری المپیک 2020 باقی مانده ما نمی‌توانیم نتیجه مطلوبی کسب کنیم. یک سال و نیم دیگر مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا برگزار می‌شود و ما فرصت کمی داریم. همه بچه‌هایی که نمی‌توانند سهمیه المپیک کسب کنند و اگر مربی کوبایی خیلی بتواند کار کند در نهایت 3 تا 4 سهمیه می‌توانیم کسب کنیم و بعد از کسب سهمیه ملی‌پوشان یک سال و نیم فرصت دارند تا بتوانند برای حضور در المپیک توکیو آماده شوند. 

رئیس سابق هیأت بوکس شهرستان شهریار در ادامه،‌گفت: باید یک برنامه‌ریزی مدون 8 ساله داشته باشیم از امروز باید برنامه‌ریزی کنیم و با مربیان طراز اول دنیا کار کنیم تا در نهایت بتوانیم در المپیک 2024 در خوش‌بینانه‌ترین حالت نتیجه کسب کنیم. البته کسب مدال در المپیک با شرایط فعلی خیلی دور از دسترس است. به اعتقاد من ملی‌پوشان باید حداقل در 10 تورنمنت حضور پیدا کند اما متأسفانه فدراسیون همیشه از نداشتن بودجه می‌نالد. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما تغییرات اساسی در بوکس با شرایط فعلی نیاز است یا خیر، گفت: دیدگاه و ساختار فدراسیون بوکس اگر تغییر کند ما می‌توانیم در المپیک 2024 موفق شویم من بارها این موضوع را مطرح کردم که بدنه فدراسیون بوکس پیر و فرسوده شده است و نیاز به یک روح جوان و نیروی جوان دارد. همه حاضرین در فدراسیون بوکس از پیشکسوتان و دوستان خوب ما هستند اما دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت در این فدراسیون ندارم. دوستان به هر آنچه که می‌خواستند در بوکس رسیده‌اند و آن انگیزه گذشته را دیگر ندارد. شما نگاه کنید برای جذب اسپانسر و تغییرات عمده در تمام ساختار فدراسیون بوکس ما نیاز به نیروی جوان و کاربلد داریم کسی که از جنس این رشته باشد و از این نمونه‌ها ما در بوکس داریم. ان‌شاءالله با تغییرات زیرساختی در فدراسیون بوکس هر چه زودتر اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

شاملو در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: متأسفانه مجموعه فدراسیون نتوانستند از توانایی‌ها و پتانسیل احمد ناطق نوری به خوبی استفاده کنند. مجموعه‌ای که در فدراسیون حضور دارند بهتر از این می‌توانستند از توانایی‌های این چهره سیاسی استفاده کنند. خیلی‌ها رفتند و برای حل مشکلات شخصی از ناطق استفاده کردند. او جایگاه سیاسی خوبی در جامعه داشت و پدر پارلمان بود. اگر ما در بوکس درجا زده‌ایم نباید از چشم رئیس فدراسیون ببینیم چرا که زیرمجموعه او نتوانستند از پتانسیل رئیس فدراسیون استفاده کنند. ناطق فقط رئیس فدراسیون بود و نمی‌توانست برای برگزاری اردوها جذب اسپانسر و مسائل دیگر به شخصه اقدام کند باید از توانایی او دیگران استفاده می‌کردند. متأسفانه در طول این سال‌های طولانی این فرصت را دوستان از دست دادند. 

مربی اسبق تیم ملی نوجوانان بوکس در پایان صحبت‌های خود گفت: ایراد بزرگ ناطق نوری، مهربانی دل او  است وی اگر سخت‌گیری می‌کرد شاید حال و روز بوکس ما بهتر از این بود. متأسفانه در فدراسیون بوکس منتقدان هیچ جایگاهی را ندارند. فقط دوستان منتقدان را از فدراسیون دور می‌کنند. اگر دوستان منتقدان را به چشم فرصت نگاه کنند می‌توانند خیلی از مشکلات را حل کنند اما آنها به جای استفاده کردن از این فرصت آنها را از فدراسیون دور می‌کنند و تبدیل به تهدید می‌کنند. منتقدان دلسوزان فدراسیون هستند اما متأسفم از اینکه برخی‌ها به خاطر منافع خود منتقدان را از فدراسیون دور می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که تفکرات آنها که کاملاً صحیح است به بدنه فدراسیون تزریق شود تا بوکس از حال و روزی که دارد خارج شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول