اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

رئیس دانشگاه آزاد جیرفت خبر داد

بهره‌برداری از گلخانه 10 هکتاری دانشگاه آزاد جیرفت در سال 96

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: طرح عظیم گلخانه‌ 10 هکتاری مدرن دانشگاه آزاد در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از گلخانه 10 هکتاری دانشگاه آزاد جیرفت در سال 96

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، سعید خاتم‌ساز عصر امروز در نشست خبری با تسلیت ایام فاطمیه بحث رسانه‌ها در این شهرستان را بسیار داغ دانست و اظهار داشت: اگر جایگاه و نقش رسانه به خوبی درک شود و توجه لازم نسبت به تأثیرگذاری آن صورت گیرد، قطعاً همگی از آن سود می‌برند.

وی با ابراز علاقه نسبت به چالش‌های رسانه‌ها بیان داشت: تلاش می‌کنیم که یک فضای تعاملی مناسب بین مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت و اصحاب رسانه و مطبوعات منطقه ایجاد شود.

دانشگاه‌ها محل تولید قدرت هستند

خاتم‌ساز با بیان اینکه امروز در سطح دنیا کشورهای پیشرفته در علم و فناوری را قدرتمند می‌دانند، تصریح کرد: بر همین اساس می‌توان، دانشگاه‌ها را محل تولید قدرت دانست و از آن‌ها بهره‌وری مناسب کرد.

وی دانشگاه آزاد را از برکات انقلاب اسلامی خواند که در سال 61 شکل گرفت و افزود: امام خمینی (ره) در آغاز کار یک میلیون تومان برای این نهاد اختصاص دادند که همین مبلغ پربرکت موجب شد، دانشگاه آزاد امروزه مجموعه‌ای عظیم و ثروتمند شود.

فارغ‌التحصیلی 25000 نفر دانشجو از دانشگاه آزاد جیرفت

خاتم‌ساز با اشاره به اینکه اکنون بیش از 30 سال از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت می‌گذرد، عنوان کرد: طی این مدت حدود 25 هزار نفر دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت ادامه داد: احداث این دانشگاه توانسته، بستر مناسبی برای ادامه تحصیل جوانان منطقه جنوب کرمان فراهم کند تا در رشته‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در دوران اوج خود تا 7 هزار دانشجو داشته است، ابراز داشت: اما با ابراز تأسف به دلایل مختلف اکنون این مجموعه با بحران کاهش دانشجو مواجه شده است.

بدهی چند 10 میلیاردی دانشگاه آزاد جیرفت

خاتم‌ساز با توجه به بدهی چند 10 میلیاردی این مجموعه خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی این منطقه دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی است، اما با ابراز تأسف مدیران سابق نتوانستند در راستای تولید ثروت و دارایی آن موفق عمل کنند.

وی با بیان اینکه ما در شرایط خوبی این دانشگاه را تحویل نگرفتیم، اذعان داشت: با چالش‌های مالی بسیاری در این مجموعه روبه‌رو هستیم و کمبود دانشجو نیز این وضعیت را وخیم‌تر کرده است بر همین اساس باید تلاش شود که از امکانات موجود تولید ثروت کرد.

مزرعه 100 هکتاری عنبرآباد دانشگاهی نیست

خاتم‌ساز مدیریت علمی متکی بر دانش روز را راه برون‌رفت از مشکلات دانشگاه ذکر و اضافه کرد: در شهرستان عنبرآباد یک مزرعه 100 هکتاری متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت وجود دارد، اما به هیچ وجه یک مزرعه دانشگاهی نیست و تولیدات آن با سایر منطقه از نظر کمی و کیفی تفاوتی ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: با توجه به وجود سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و شرکت کشت و صنعت می‌توان با استفاده از متخصصان و کارشناسان مجرب این مزرعه را به بهترین مزرعه منطقه تبدیل کرد.

ضرورت توسعه آموزشی دانشگاه آزاد جیرفت

وی برای ایده‌آل کردن شرایط دانشگاه تکیه بر چهار محور را یادآور شد و بیان داشت: محور اول توسعه آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی است که با مصوب کردن رشته‌های جدید و پرطرفدار متناسب با نیاز منطقه تحقق می‌یابد.

ورود دانشگاه آزاد جیرفت به رشته‌های علوم پزشکی

خاتم‌ساز از ورود دانشگاه آزاد به رشته‌های علوم پزشکی خبر داد و تصریح کرد: با حمایت رسانه‌ها و هدایت جریان فکری می‌توان، این مجموعه را از نظر رشته‌های تحصیلی متحول کرد.

وی محور دوم را ساماندهی درآمدهای غیر شهریه‌ای خواند و افزود: در تمام دانشگاه‌های معتبر دنیا کمتر از 30 درصد منابع مالی از طریق شهریه و دولت تأمین و 70 درصد مابقی از طریق ایده‌پردازی، تحقیقات، پژوهش، فناوری، تکنولوژی و ... محقق می‌شود.

ایجاد مجتمع تفریحی و گردشگری دانشگاه آزاد جیرفت

خاتم‌ساز عنوان کرد: اجرای طرح‌های گلخانه عظیم 10 هکتاری، تولید خوراک دام از ضایعات محصولات کشاورزی، احداث سردخانه صنعتی، ایجاد مجتمع فرهنگی، تفریحی و گردشگری، فعال‌‌سازی مجدد کارخانه اسانس و ... در راستای توانمندی مالی دانشگاه در دست بررسی است.

وی اذعان داشت: این طرح عظیم گلخانه‌ای مدرن در حال انجام مراحل اداری است که با بهره‌برداری از آن در سال آینده درآمد زیادی برای دانشگاه ایجاد می‌شود و می‌تواند، تحول بزرگی در آن ایجاد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با بیان اینکه باید به سمت و سویی حرکت کنیم که این مجموعه سالانه حدود 5 تا 6 میلیارد تومان درآمد، غیر شهریه داشته باشد، اظهار داشت: با وجود وضعیت اقتصادی کشور انجام چنین کاری به آسانی صورت نمی‌پذیرد، اما ما هنوز ادعا داریم که دانشگاه آزاد جیرفت یکی از بهترین دانشگاه‌های جنوب کرمان است.

150 درصد درآمد دانشگاه هزینه حقوق کارکنان است

وی محور سوم را صرفه‌جویی دانست و ابراز داشت: 150 درصد درآمد دانشگاه برای حقوق و دستمزد کارکنان هزینه می‌شود و همین امر ما را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

خاتم‌ساز آخرین محور برنامه‌های خود را ساماندهی منابع انسانی ذکر و خاطرنشان کرد: کارمندان دانشگاه برای 6 هزار دانشجو جذب شدند، اما اکنون تعداد دانشجویان به نصف رسیده و همین امر موجب شده است تا چیدمان چارت سازمانی خود را بر اساس شرایط جدید انجام دهیم.

انتهای پیام/80001/ژ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول