اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی شمال کرمان مطرح کرد

سامانه 131 آماده دریافت گزارشات مردمی از تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: سامانه گویای 131 آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه تغییر و تبدیل غیرمجاز اراضی کشاورزی است.

سامانه 131 آماده دریافت گزارشات مردمی از تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، قدرت‌الله باقدرت صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: از زمان اجرای قانون واگذاری اراضی تاکنون، بالغ بر 10 هزار مورد واگذاری در سطح استان کرمان صورت گرفته است.

وی بیان داشت: طی سه سال اخیر بیش از 3 هزار هکتار از اراضی استان کرمان که در خارج از حریم شهرها و شهرک‌ها واقع شده است، واگذاری برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی صورت گرفت.

باقدرت عنوان کرد: 5 هزار فقره فرم نظارتی تکمیل شده و واگذاری‌های صورت گرفته در هیئت نظارت استان مورد تصمیم‌گیری قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: 25 درصد مجموع واگذاری‌ها انتقال قطعی صورت گرفته که و 30 درصد اراضی که قبلا واگذار شده بود از سوی هیئت نظارت استان مسترد به دولت شدند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها الزامی است که هرگونه تغییر، تبدیل و تجزیه اراضی کشاورزی را به غیر از موارد ضروری جرم دانسته است.

باقدرت با اشاره به راه‌اندازی سامانه گویای 131 گزارشات مردمی در زمینه تغییر و تبدیل غیرمجاز اراضی کشاورزی در سال جاری خاطرنشان کرد: این سامانه به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی است.

وی افزود: از زمان راه‌اندازی این سامانه، 150 مورد پرونده تخلف و غیرمجاز در کل شهرستان‌های شمال استان تشکیل شده که در مراجع قضایی در دست رسیدگی است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: همچنین بیش از یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری پیدا کرده بودند، با هماهنگی دادستان و دادگستری‌های شهرستان‌ها که شامل 3 هزار قطعه محصور بودند، تخریب شدند.

باقدرت با اشاره به حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان طی دو مرحله گفت: طی تفاهمنامه سامان امور اراضی، جهاد کشاورزی استان و استانداری کرمان در حال حاضر 3 هزار هکتار اراضی کشاورزی به صورت پایلوت در ماهان کرمان انجام شده است.

وی تصریح کرد: دو قرارداد نیز با وسعت 20 هزار هکتار با مشاور بسته شده که در حال حاضر 5 هزار هکتار پیشرفت فیزیکی دارد.

باقدرت خاطرنشان کرد: حدنگاری اراضی کشاورز شمال استان کرمان در برنامه پنج ساله و با اعتبار 30 میلیارد تومان دیده شده که 70 درصد آن ملی و 30 درصد استانی تامین می‌شود.

انتهای پیام/80017/ص30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول