اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

فارس گزارش می‌دهد

هیچ افزایش قیمتی از سوی اتحادیه گز و شیرینی به اصناف ابلاغ نشده/ عزم جدی برای مقابله با گزهای تقلبی

رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان گفت: قیمت گز در روزهای پایانی سال ثابت خواهد بود و هیچ‌گونه افزایش قیمتی از سوی اتحادیه به اصناف ابلاغ نشده است.

هیچ افزایش قیمتی از سوی اتحادیه گز و شیرینی به اصناف ابلاغ نشده/ عزم جدی برای مقابله با گزهای تقلبی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، گز از جمله اقلام مهم مصرفی اصفهانی‌ها در همه ایام سال است که اهمیت آن در تعطیلات نوروز دو چندان می‌شود.

همه ساله در ایام عید نوروز، تقاضای گز افزایش می‌یابد و فروشندگان این محصول نیز که یک سال تمام به انتظار این ایام و حضور مسافران در سطح شهر نشسته‌اند، تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین محصولات به کار می‌گیرند؛ اما در این بین، بسیارند کسانی که با سوءاستفاده از رونق به وجود آمده در بازار، با عرضه محصولات بی‌کیفیت و تقلبی، نام و نشان گز اصفهان را مورد تهدید قرار می‌دهند.

*تغییر کاربری در هفته‌های پایانی سال

یکی از تخلفات رایج در سطح شهر و خصوصاً در سطح میدان امام خمینی(ره) در آستانه شب عید، تغییر کاربری برخی مغازه‌ها به فعالیت‌های درآمدزا در این ایام است. بر همین اساس، برخی مغازه‌ها در این ایام، رو به فروش سوغات اصفهان و خصوصاً گز در تعطیلات نوروز می‌آورند تا از حضور پر رنگ مسافران در این میدان، حداکثر سوءاستفاده را صورت دهند.

این اقدام که مصداق بارز ماده 27 قانون نظام صنفی کشور است از نظر این ماده تخلف محسوب شده و تعزیرات حکومتی مکلف است طبق قانون مذکور، اقدام به پلمپ مغازه متخلف کند.

*افزایش محصولات تقلبی در بازار

دیگر تخلف آشکاری که بارها در اصفهان و خصوصاً در ایام نوروز اتفاق افتاده، فروش گزهای تقلبی و سوءاستفاده از نام و نشان‌های معروف است که در آن از محصولات تاریخ گذشته استفاده شده، درصد مغز موجود در آن با واقعیت همخوانی ندارد و یا از مواد دیگری نظیر باقالا به جای پسته در آن استفاده شده است.

این گزها که عمدتاً در شهرهای خارج از استان اصفهان تولید می‌شوند بارها موجب بروز شکایات از سوی مسافران شده و نام و نشان گز اصفهان را مورد تهدید قرار داده‌اند.

*با جدیت پای گز اصفهان ایستاده‌ایم

در این رابطه جواد محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تأیید تخلفات مذکور در فروش گز گفت: گز و صنایع‌دستی از جمله اقلامی است که بازرسی اصناف به‌ شدت پای آن ایستاده و به دلیل حساسیت آن، هیچ‌گونه اغماضی در این زمینه از خود نشان نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود: در رابطه با تغییر کاربری غیرمجاز مغازه‌های میدان امام خمینی(ره) و حاشیه آن در ماه پایانی سال، امسال نظارت کاملی صورت گرفت و تا کنون 40 مغازه متخلف پلمپ شده‌اند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان همچنین وجود محصولات تقلبی در بازار را چالشی جدی خواند و تصریح کرد: اغلب این گزها با نام و نشان تقلبی در سطح شهر توزیع می‌شوند و بازرسان اصناف نیز در حال نظارت مستمر بر فروشنده‌های این محصولات هستند و برخوردهای زیادی صورت گرفته است.

محمدی همچنین خاطرنشان کرد: فروش گز زیر 18 درصد کاملاً خلاف است و در سال‌های قبل بعضاً محصولاتی به ما گزارش شد که هیچ مغزی در آن وجود نداشت.

وی در خاتمه تصریح کرد: این نوع تخلفات برای سوغات سایر شهرها نظیر یزد اتفاق افتاد و باعث از بین رفتن نام و نشان تجاری محصولات خوراکی این شهر شد؛ این تهدید برای گز اصفهان نیز وجود دارد و مردم باید برای جلوگیری از به خطر افتادن نام و نشان تجاری گز اصفهان همکاری لازم با بازرسی اصناف را داشته باشند و تخلفات را گزارش کنند.

*ثبات قیمت‌ها در شب عید

حسن شریفی، رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابطه با برنامه‌های اتحادیه گز و شیرینی در ایام نوروز گفت: قیمت گز در این ایام ثابت خواهد بود و هیچ‌گونه افزایش قیمتی از سوی اتحادیه به اصناف ابلاغ نشده است.

به گزارش فارس، در حال حاضر هر کیلو گز پسته‌ای 28 درصدی، 28 هزار تومان، 40 درصدی 36 هزار تومان و گز پسته‌ای 18 درصدی نیز 20 هزار تومان است.

انتهای پیام/63062/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول