اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

مدیر کمیته امداد بیجار عنوان کرد

کمک 4 میلیارد تومانی مردم بیجار به کمیته امداد/ راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه ولایت در بیجار/ پرداخت 400 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه

مدیر کمیته امداد امام خمینی بیجار گفت: شهروندان بیجاری امسال با مشارکت در طرح‌های مختلف، 4 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرده‌اند.

کمک 4 میلیارد تومانی مردم بیجار به کمیته امداد/ راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه ولایت در بیجار/ پرداخت 400 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، عطاالله افخمی شامگاه امروز در مراسم جشن نیکوکاری در آمفی‌تئاتر دانشگاه پیام نور بیجار با اشاره به تأسیس کمیته امداد در سال 57 توسط امام خمینی (ره) اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی بعد از مقوله امنیت و تشکیل کمیته انقلاب، مهم‌ترین مقوله را حمایت از اقشار نیازمند و تشکیل کمیته امداد در این راستا اعلام کردند.

وی بیان کرد: کمیته امداد تنها تشکیلاتی است که امام خمینی اسم خود را بر آن نهادند و این مایه مباهات و افتخار کارمندان و کارکنان این نهاد مقدس است.

افخمی درادامه گفت: امروز هر کشوری خواهان رشد پایدار در ادبیات توسعه و اقتصاد و علوم اجتماعی است و از عواملی که می‌تواند این امر را محقق سازد رشد سرمایه‌های اجتماعی آن کشور است.

وی با بیان اینکه رشد سرمایه‌های اجتماعی موضوع مهمی است که در ادبیات دینی ما به کرات به کار برده شده است، گفت: یکی از مولفه‌های اصلی سرمایه اجتماعی، احسان و نیکوکاری است.

مدیر کمیته امداد بیجار ادامه داد: اگر مردم به تکالیف دینی خود همچون پرداخت زکات، پرداخت خمس و دیگر دستورات اسلام عمل کنند قطعا فقری در جامعه باقی نخواهد ماند.

کمک 4 میلیارد تومانی مردم بیجار به کمیته امداد

افخمی ضمن تقدیر از مشارکت مردم خیر و نوع‌دوست بیجار در کمک به مردم نیازمند، گفت: شهروندان بیجاری با کمک 4 میلیارد تومانی خود و مشارکت در طرح‌های مختلف با کمک به همشهریان و هم‌نوعان به تکالیف دینی عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکلات فراوانی که از انظار عمومی پنهان است گریبان‌گیر خانواده‌های محروم است، یادآور شد: امروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی  به دلیل مشکلات مالی که گریبان‌گیر آنهاست و زنان سرپرست خانوار را تهدید می‌کند.

افخمی با عنوان این مطلب که کمک‌های مردمی کمیته امداد را در امدادرسانی به محرومان و رفع بخشی از مشکلات آنان یاری می‌کند، از کمک یک میلیارد تومانی مردم نوع‌دوست بیجار در بخش زکات کشاورزان و بخشی از زکات فطره خبر داد.

عضویت یک هزار و 378 نفر در طرح اکرام ایتام

این مسوول در ادامه به جمع‌آوری بخشی دیگر از کمک‌های مردمی از طریق شبکه اجتماعی «حامیان ایتام و اکرام» اشاره و از عضویت یک هزار و 387 نفر در طرح اکرام ایتام خبر داد و گفت:  به برکت حضور این حامیان نیکوکار امروز ایتام و کودکانی که سرپرست آنها توان پرداخت هزینه‌های زندگی را ندارند از کمترین مشلات برخوردار هستند.

مدیر کمیته امداد بیجار از وجود  13 هزار و 500 مشترک صندوق صدقات در بیجار خبر دارد و گفت: از این طریق مردم  400 میلیون تومان به کمیته امداد کمک کرده و این نهاد آن را به نیازمندان زیرپوشش می‌رساند.

افخمی با بیان اینکه یک ریال از کمک‌های مردمی به خارج از شهرستان نمی‌رود و خرج هزینه‌های تشکیلاتی و اداری نمی‌شود، گفت: صد درصد کمک‌های مردم نوع‌دوست برای کمک به مددجویان هزینه می‌شود.

توانمندسازی راه حل رفع مشکلات مددجویان

وی با بیان اینکه راه حل رفع مشکلات مددجویان توانمندسازی آنان است، گفت: ما باید زمینه‌ای را فراهم سازیم که مددجویان با کار و تلاش درآمد پایداری برای خود ایجاد کنند.

افخمی ادامه داد: کمیته امداد بیجار در تلاش است از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی، تعامل با کارفرمایان و شرکت‌های تولیدی و خدماتی و از طریق بسته‌های تشویقی زمینه اشتغال خانواده‌های مددجو را فراهم سازد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بیجار گفت: امروز آرمان مشترک و اصلی مسوولان و مردم رفع نشانه‌های فقر در جامعه است.

راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه وابسته به کمیته امداد در بیجار

افخمی گفت: صندوق قرض‌الحسنه وابسته به کمیته امداد در آینده‌ای نزدیک در بیجار راه‌اندازی خواهد شد و مردم می‌توانند وام های قرض‌الحسنه بدون هیچ کارمزدی دریافت کنند.

وی از پرداخت 400 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان یک میلیارد و 300 میلون تومان خبر داد و گفت: بیش از 2 میلیارد تومان نیز تسهیلات خوداشتغالی از منابع خوداشتغالی به مددجویان پرداخت شده است.

وی در ادامه یکی از آثار احسان و نیکوکاری در جامعه را افزایش محبت و دوستی بیان کرد و گفت: آمرزش گناهان نیز از پیامدهای احسان و نیکوکاری است.

انتهای پیام/ب.م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول