اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

امام جمعه شاهرود:

تمام برنامه‌ها پیوست فرهنگی داشته باشد/ مسجدمحوری در فعالیت‌ها مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه شاهرود گفت: امروز تمام برنامه‌ها باید دارای پیوست فرهنگی بوده و مسجدمحوری در فعالیت‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

تمام برنامه‌ها پیوست فرهنگی داشته باشد/ مسجدمحوری در فعالیت‌ها مورد توجه قرار گیرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی عصر امروز در جلسه شورای بسیج شهرستان شاهرود که با حضور فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، حوزه‌ها و کانون‌های بسیج شهرستان در دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد، با ابراز رضایت و خرسندی از توجه بسیج به مساجد اظهار کرد: اینکه بسیج به مساجد و اهمیت آن توجه ویژه‌ای کرده، بسیار خوب است؛ چراکه امام راحل فرمودند «مسجد سنگر است و باید سنگرها را حفظ کرد».

وی افزود: امروز دشمنان در پی فتح سنگر مساجد هستند و تلاش دارند تا با نفوذ در مسجد و انحراف در عملکرد آن، مسجد را فقط در بعد عبادی مورد توجه قرار دهند و از ابعاد دیگر و کارکردهای مهم آن دور سازند تا بتوانند مسجد را ضعیف کنند.

امام جمعه شاهرود تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم تا مساجد کانون رجوع مردم و مرکز رشد و تعالی محله‌ها باشند و پیوست فرهنگی که در همه برنامه‌ها در جامعه مطرح است، باید از مسجد برخیزد و مسجد مرکز و کانون توجه و رجوع و انجام همه برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باشد.

وی با بیان اینکه مسجدمحوری در همه برنامه‌ها باید مورد توجه باشد، گفت: مسجد مرکز رشد و نمو آحاد جامعه به سمت تعالی مادی و معنوی است و باید تلاش کنیم تا این سنگر قوی را حفظ و روز به روز تقویت کنیم.

امینی با تأکید بر لزوم جذب جوانان به مسجد افزود: اگر بتوانیم جوانان و نوجوانان را به مسجد جذب کنیم، جلوی بسیاری از انحرافات را در آینده سد خواهیم کرد؛ چراکه حضور در مسجد بازدارندگی ایجاد می‌کند و دشمنان با فهم این موضوع نمی‌خواهند جوانان در مسجد حاضر شوند.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: باید تلاش کرد تا مسجد جاذبه داشته باشد و حضور بسیج و برنامه‌های متنوع آن در مسجد سبب ایجاد جاذبه خواهد شد و افراد مختلف را در این مرکز جمع می‌کند و این خود سبب ارتقا و تقویت مسجد و اهمیت دادن به آن در ابعاد مختلف می‌شود.

امینی تأکید کرد: مسجد پایگاه قوی اسلام ناب است و انقلاب اسلامی ملت ایران از مسجد برخاسته و باید این سنگر حفظ شود.

انتهای پیام/74000/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول