اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اسبق تعاون:

سرمایه اجتماعی ایران در حال نابودی است/ سیاست خارجی «سازش» استقلال کشور را زیر سؤال می‌برد

وزیر اسبق تعاون با بیان اینکه سرمایه اجتماعی ایران به دلیل رخنه کردن فساد در سیستم اداری کشور در حال نابودی است، گفت: امروز در عرصه سیاسی به ویژه سیاست خارجی دچار آسیب هستیم.

سرمایه اجتماعی ایران در حال نابودی است/ سیاست خارجی «سازش» استقلال کشور را زیر سؤال می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، محمد ناظمی اردکانی ظهر امروز در نخستین همایش جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در شهرستان تویسرکان با بیان اینکه باید گفتمان انقلاب اسلامی را درک کنیم و با بصیرت مردم این گفتمان را بپرورانیم، اظهار کرد: موضوع انقلابی‌گری چند سالی است که در فرمایشات مقام معظم رهبری به وضوح قابل مشاهده است که باید این مهم را مد نظر قرار داد.

وی با بیان اینکه باید ببینیم در شرایط حساس امروزی چگونه باید گفتمان انقلاب اسلامی را مطرح، تفسیر و اجرا کنیم، گفت: به طور حتم شرایط امروز کشور نیازمند گفتمان کارآمدی است.

وزیر اسبق تعاون ادامه داد: نگاه جهان به ایران این طور است که آیا این کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کارآمد است یا نه؟ و آیا می‌توانیم الگوی سایر کشورها باشیم یا خیر؟

وی افزود: ایران اسلامی در بسیاری از فرازهای حکومتی کارآمدی خود را اثبات کرده و همین امر موجب الگو شدن این کشور شده است تا دیگر کشورها نیز از ما بیاموزند.

ناظمی اردکانی گفت: اگر این کارآمدی افت کند و خللی به آن وارد شود الگوپذیری خود را از دست خواهیم داد؛ بنابراین باید مراقب باشیم.

وی با اشاره به الگو بودن ایران در زمینه انرژی هسته‌ای و دستاوردهای علمی و فنی تصریح کرد: دستیابی به انرژی هسته‌ای ایران بالاترین رتبه علمی در دنیاست و ما در این زمینه کارآمدی خود را نشان دادیم.

وزیر اسبق تعاون از سرآمدی ایران اسلامی در عرصه دفاعی سخن راند و اظهار داشت: دشمن نتوانست در عرصه موشکی، ایران را محدود کند.

وی با بیان اینکه معتقدم ایران در عرصه اقتصادی نیز توان کارآمدی را دارد، گفت: اگر در این عرصه عقب بمانیم چه بسا بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی را از دست دهیم و آنها نیز آسیب‌پذیر شوند؛ بنابراین باید در این زمینه مراقبت کنیم.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی را بدون تدبیر و درایت بر خود تحمیل می‌کنیم، گفت: هیچ دلیلی ندارد که در نقاط مختلف کشور شاهد بیکاری جوانان باشیم.

وی با اشاره به برخورداری ایران از منابع غنی و عظیم خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های این کشور کم نیست اما به خاطر عدم مدیریت صحیح این ظرفیت‌ها از بین می‌رود و بیکاری، رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی را رقم می‌زند.

وزیر اسبق تعاون با بیان اینکه امروز بخشی از اقشار محروم باید برای گذران زندگی، کلیه خود را می‌فروشند، افزود: در تهران آگهی‌های فروش کلیه دیده می‌شود و افراد برای گذران زندگی، هستی خود را می‌دهند تا زنده بمانند.

وی نبود مدیریت کارآمد و مدیریت پویا و سنجیده را باعث بروز مشکلات اقتصادی دانست و در ادامه گفتمان استقلال‌طلبی را موضوعی مهم در عرصه سیاسی عنوان کرد و گفت: امروز در عرصه سیاسی به ویژه سیاست خارجی دچار آسیب هستیم.

ناظمی اردکانی افزود: امروز در عرصه سیاست خارجی مباحثی تحت عنوان «کنار آمدن»، «سازش» و یا «تعامل» صورت می گیرد که به واسطه این رویکرد، استقلال کشور که مایه عزت و کرامت ما در جهان است زیر سؤال می‌رود.

وی با بیان اینکه در عرصه اجتماعی، گفتمان سرمایه اجتماعی را مد نظر داریم که بالاترین دارایی یک کشور است، بیان کرد: سرمایه اجتماعی به معنای اعتماد بین آحاد جامعه و مسؤولان است.

وزیر اسبق تعاون ادامه داد: متأسفانه سرمایه اجتماعی ایران به دلیل رخنه کردن فساد در سیستم اداری کشور در حال نابودی است و فساد عامل اصلی از بین بردن این اعتماد شده است.

وی تبعیض را عامل دیگر از بین رفتن این اعتماد دانست و افزود: برای احیای گفتمان انقلاب باید رویکرد انقلابی‌گری در بین آحاد جامعه ایجاد شود.

ناظمی اردکانی پیروزی انقلاب اسلامی را باعث زلزله در ارکان سیاسی جهان دانست و گفت: آمریکا به عنوان یک ابرقدرت در دنیا متزلزل شد به همین دلیل طی سه دهه، این کشور با تهدیدهای آمریکا مواجه شد.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایجاد شبکه نفوذ است، اظهار داشت: این کشور به خوبی متوجه شده که جنگ سخت علیه ایران جواب نمی‌دهد و باید این کشور را از درون متزلزل کرد.

انتهای پیام/3140/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول