اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان خبر داد

مصالحه 80 درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره آرامش پلیس گلستان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان از مصالحه و سازش 80 درصد پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره آرامش پلیس در این استان خبر داد و گفت: در سال جاری یک‌هزار و 135 جلسه مشاوره توسط پلیس گلستان برگزار شد.

مصالحه 80 درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره آرامش پلیس گلستان

علی بهرامی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: با پیچیدگی شرایط زندگی و تحولات پرشتاب در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و بروز و ظهور آسیب‌های متنوع اجتماعی و وجود والدین شاغل، در برخی اوقات فرزندان در بعد روانی و توجه لازم رها می‌شوند.

وی ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود تا فرصت کافی برای گفتمان با فرزندان و توجه و نظارت بر زندگی آنها کاهش یابد که به طور مستقیم بر نحوه تربیت و زندگی فرزند تاثیر خواهد داشت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: به همین منظور نیاز مبرم به وجود مراکز مشاوره و حضور مشاوران در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به عنوان یک راهبرد نرم در مراقبت از جامعه سالم و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و جرائم مختلف وجود دارد.

بهرامی تاکید کرد: اقدامات مشاوره‌ای باعث کاهش بار انتظامی و افزایش احساس امنیت در جامعه می‎شود و به طور قطع در بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی، اقدامات مشاوره‌ای تاثیر پیشگیرانه در وقوع جرم و حتی بهبود روابط خانوادگی و اجتماعی فرد می‌شود.

وی اضافه کرد: از این رو مرکز مشاوره آرامش با بکارگیری مشاوران تحصیلکرده، مجرب و آموزش دیده سعی دارد با ارائه مشاوره‌های رایگان و تخصصی به اقشار مختلف جامعه، وظیفه پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم و بروز آسیب‌های اجتماعی را با تمام توان اجرا کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: به طور حتم همه ما برای ایجاد جامعه‌ای سالم و به دور از معضلات اجتماعی مسئول هستیم و پلیس نیز در کنار وظایف انتظامی و ضابط قضایی، در فضای فرهنگ‌سازی و پیشگیرانه نیز وارد شده و با تمام توان اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده است.

 

افزایش 30 درصدی مراجعه به مرکز مشاوره آرامش پلیس گلستان

بهرامی گفت: در کنار مراکز مشاوره، مشاوران در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان حضور فعال داشته و خدمات مشاوره‌ای را به مراجعان ارائه خواهند داد.

وی اضافه کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 18 هزار و 412 نفر به مرکز مشاوره آرامش پلیس گلستان و دفاتر مددکاری کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان مراجعه کرده‌اند.

بهرامی تاکید کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش داشته که نشان از افزایش اعتماد مردم به مشاوران و مددکاران اجتماعی پلیس گلستان است.

وی با اشاره به صلح و سازش 80 درصد پرونده‌های ارجاع شده به مرکز مشاوره آرامش و مددکاران کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان گفت: یک هزار و 135 جلسه مشاوره فعال توسط پلیس گلستان در سال جاری انجام شده است.

بهرامی در پایان ابراز کرد: مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان گلستان در خیابان ملاقاتی جنب پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان گلستان همه روزه آماده پذیرش و ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان است.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول