اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه یاسوج بیان کرد

نقش موثر کانون‌های فرهنگی مساجد برای توسعه فرهنگ نماز در جامعه

امام جمعه یاسوج، گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد نقش موثری برای توسعه، ترویج و فراگیر کردن فرهنگ نماز در جامعه دارند.

نقش موثر کانون‌های فرهنگی مساجد برای توسعه فرهنگ نماز در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در آیین گرامی‌داشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد شهرستان‌های بویراحمد و دنا، اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی،  بیان دغدغه‌ها و مشکلات باید خروجی داشته باشد.

امام جمعه یاسوج با تاکید بر داشتن هدف در چنین برنامه‌هایی، افزود: این برنامه‌ها باید هدفدار بوده و به نتیجه برسد تا ارزش داشته باشد.

وی با یادآوری اینکه اهداف نباید در حد حرف و صحبت باشد، گفت: باید با عمل اهداف را محقق کنیم تا موثر باشد زیرا اگر فقط یک جا نشسته و حرف بزنیم کاری انجام نمی‌گیرد.

حسینی یکی از راه‌های رسیدن به اهداف را عمل کردن انسان به حرفی که می‌زند عنوان کرد و بیان داشت: وقتی از امام زمان (عج) حرف می‌زنیم و می‌گوییم منتظر آن امام همام هستیم تا وقتی‌که مهدوی نشویم و با عمل نشان ندهیم که منتظر واقعی هستیم فایده‌ای ندارد.

حسینی در ادامه با اشاره به گذشتن حدود چهار دهه از عمر انقلاب، خاطرنشان کرد: بعد از گذشتن چهل سال از عمر این انقلاب هنوز مسوولان ما جلسه می‌گیرند و می ‌گویند چه بکنیم در حالیکه با گذشت این همه سال باید برنامه‌ها و تصمیمات را گرفته و به مرحله اجرا رسیده بودیم.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تقریبا هر هفته مسائل مهم و مورد نیاز را یادآوری می‌کنند، گفت: ایشان ابتدا تهاجم فرهنگی سپس شبیخون فرهنگی و بعد از آن ناتوی فرهنگی را مطرح و خواستند برای مقابله با این موارد کاری کنیم.

 وی ادامه داد: اگر ما کاری موثر انجام داده و عملا وارد کار شده بودیم از تهاجم به شبیخون و از آن به ناتوی فرهنگی نمی‌رسیدیم.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه نباید خود را گول بزنیم، گفت: وقتی طبق آمار مسوولان تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد تشکیل شده در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت رتبه بالایی را در کشور کسب کرده باید این کار نتیجه داده و نتیجه آن ملموس باشد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود توجه و توسعه فرهنگ نماز در جامعه را یکی از موارد مهم و مورد توجه کانون‌های فرهنگی مساجد عنوان کرد و بر توسعه، ترویج و فراگیر کردن فرهنگ نماز در جامعه توسط کانون‌های فرهنگی تاکید کرد.

امام جمعه یاسوج، فراگیر کردن فرهنگ نماز در جامعه را نیازمند عزم و نهضت عمومی دانست و گفت: باید با ارائه راهکارهای اساسی و موثر کاری کنیم تا مردم به نماز تشویق شده و به مساجد بیایند.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی پرزحمت و زمانبر است، گفت: کانون‌های فرهنگی باید تلاش کرده و فرهنگ‌های مورد نیاز را در جامعه توسعه و نهادینه کنند هر چند ممکن است طول بکشد اما انجام چنین اقداماتی اگر با جدیت دنبال شود نتیجه خواهد داد.

انتهای پیام/30/82028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول