اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرماندار ملایر:

بهره‌وري توليد انگور در ملاير نيازمند بهره‌گيري از علم روز است/ موفق نبوديم

معاون برنامه‌ريزي و امور عمراني فرماندار ملایر گفت: با اينکه توليد اصلي شهرستان ملاير انگور و کشمش است در اين بخش نتوانستيم خوب عمل کنيم و از علم و تکنولوژي روز دنيا بهره ببريم.

بهره‌وري توليد انگور در ملاير نيازمند بهره‌گيري از علم روز است/ موفق نبوديم

 به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمد حامدی‌نژاد صبح امروز در جمع اعضای شورای اقتصاد مقاومتی شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری نشست تخصصی توانمندی‌های توسعه استان اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه این نشست را با همکاری دانشگاه بوعلی برای ارتباط بیشتر دستگاه‌های اجرایی و محیط‌های علمی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه باید وضعیت و رتبه شهرستان را بدانیم و این نقطه شروع ما خواهد بود تا امیدوار باشیم، گفت: در بخش کشاورزی شهرستان، سالانه 250 میلیون متر مکعب مصرف آب مصرف می‌شود که باید بررسی کنیم که آیا با این مصرف آب سود می‌بریم یا متضرر خواهیم شد.

معاون فرماندار ملایر با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت:  ماهیت اصلی اقتصاد مقاومتی درون‌زا بودن آن است که در این زمینه برای رسیدن به این مهم در شهرستان باید به پتانسیل‌های درون شهرستان آگاهی داشته باشیم و از آنها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی به تولید کشمش در شهرستان اشاره کرد و گفت: با اینکه تولید اصلی شهرستان انگور و کشمش است در این بخش نتوانستیم خوب عمل کنیم و از علم و تکنولوژی روز دنیا بهره ببریم.

حامدی‌نژاد با بیان اینکه همین عوامل باعث شده تا از رقبا عقب بمانیم و قادر به رقابت نباشیم، اظهار داشت: در سایر بخش‌ها نیز وضع به همین منوال است.

وی با بیان اینکه ملایر یک شهرستان دانشگاهی است و ما نیاز به علم و تکنولوژی روز داریم، افزود: پس باید از اساتید و محیط‌های دانشگاه‌های سطح شهرستان برای استفاده از فرصت‌ها به درستی بهره ببریم.

معاون فرماندار ملایر تصریح کرد: با مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر سلسله‌نشست های و راهکارهای توسعه شهرستان ملایر ادامه خواهد داشت و راهکارهای پیشرفت شهرستان را با همکاری دستگاه‌های اجرایی و اساتید دانشگاه‌ها بررسی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید هدف‌گذاری داشته باشیم و برای رسیدن به اهدافمان برنامه تدوین کنیم، اگر بتوانیم روی داشته‌های شهرستان سرمایه‌گذاری کنیم، مطمئناً بازارهای برخی مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ منطقه را در دست خواهیم گرفت.

انتهای پیام/89013/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول