اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز خبر داد

خط دوم مترو تبریز، از طولانی‌ترین خطوط مترویی کشور/ اختصاص 517 میلیون دلار فاینانس

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه خط دو قطار شهری تبریز از طولانی ترین خطوط مترو مراکز استان های کشور است، گفت: خط دوم قطار شهری تبریز به طول حدود 22.4 کیلومتر شامل 20 ایستگاه از محدوده زمین‌های قراملک (کارخانه کود آلی) آغاز شده و تا میدان شهید فهمیده و میدان بسیج امتداد می یابد.

خط دوم مترو تبریز، از طولانی‌ترین خطوط مترویی کشور/ اختصاص 517 میلیون دلار فاینانس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی با تاکید بر لزوم تعامل بخش دولتی و شهرداری تبریز در تسریع اتمام پروژه قطار شهری اظهار داشت: در حال حاضر حدود سه هزار و 200 نفر در مجموعه پروژه قطار شهری به صورت شبانه روزی فعالیت دارند که این امر از حیث اشتغال و تاثیرات اجتماعی پروژه، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: حدود 517 میلیون دلار فاینانس خط دو مترو تبریز بوده و مقرر شده است، این میزان اعتبار توسط دولت و شهرداری تبریز تامین اعتبار شود.

نجفی ادامه داد: از این مبلغ حدود 200 میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت دریافت شده است.

نجفی عنوان کرد: بیش از 2 هزار میلیارد تومان بودجه اتمام پروژه خط دو قطار شهری تبریز بوده و امید می رود تا 4 سال آینده این خط به طور کامل به بهره برداری برسد.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه خط دو قطار شهری تبریز از طولانی ترین خطوط مترو مراکز استان های کشور است، گفت:  خط دوم قطار شهری تبریز به طول حدود 22.4 کیلومتر شامل 20 ایستگاه از محدوده زمین های قراملک(کارخانه کود آلی) آغاز شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک(اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس بازار، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده و میدان بسیج امتداد می یابد.

نجفی گفت: تاکنون حدود 3 کیلومتر از عملیات حفاری آن پیشرفت داشته است و با بهره گیری از دو دستگاه TBM از ایستگاه قراملک تا میدان دانشسرا و دستگاه دوم نیز از شهرک باغمیشه به سمت میدان دانشسرا عملیات حفاری خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول