چکیده
هدف از این پژوهش بررسی وضعیت یادگیری الکترونیکی در واحد آموزش های مجازی دانشگاه سیستان و بلوچستان از دیدگاه دانشجویان این واحد می باشد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان واحد آموزش های مجازی دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 93-94 به تعداد 108 نفر می باشد. حجم نمونه آماری مطابق فرمول کوکران، معادل 84 نفر در نظر گرفته شد که به روش نمونه گیری تصادفی، انتخاب شدند. برای اندازهگیری داده ها، از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد. برای تعیین روایی، از نظر اساتید و کارشناسان حوزه مورد مطالعه، و برای تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ (0.921) استفاده شد. نتایج نشان داد که وضعیت یادگیری الکترونیکی از لحاظ ابعاد ویژگی های فردی یادگیرنده و زیرساخت و فناوری مطلوب، از لحاظ پشتیبانی وضعیت نسبتاً مطلوب و از لحاظ محتوای آموزشی و سنجش و ارزیابی از وضعیت نامطلوبی برخوردار می باشد. همچنین بررسی شکاف میان میزان عملکرد و اهمیت هر یک از ابعاد و مؤلفه های یادگیری الکترونیکی، مشخص نمود که تمامی آن ها دارای شکاف منفی است.
کلیدواژه ها: یادگیری الکترونیکی؛ آموزش الکترونیکی؛ آموزش مجازی؛ ارزیابی
نویسندگان:
هادی اسماعیلی: مربی و عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان
شاهپور رحمانی: مربی و عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان
احمد کاظمی: مربی و عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان
مصطفی علی احمدی: کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه سیستان و بلوچستان
مجله پژوهش های مدیریت عمومی - دوره 9، شماره 34، زمستان 1395.