اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدير غار كتله‌خور زنجان خبر داد

بازديد يك هزار و 800 گردشگر نوروزي از غار كتله‌خور

مدير غار كتله‌خور زنجان از بازديد يك هزار و 800 گردشگر نوروزي از غار كتله‌خور خبر داد و گفت: طي سال گذشته ميزان بازديد مسافران از اين غار 33 هزار و 700 نفر بود.

بازديد يك هزار و 800 گردشگر نوروزي از غار كتله‌خور

مجید یوزباشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: غار «کتله‌خور» یکی از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه این غار به علت جاذبه‌هایی که دارد، همواره میزبان گردشگران بوده است، اضافه کرد: به منظور جذب گردشگر برنامه‌های متنوع و مختلفی در غار کتله‌خور زنجان برای مسافران و گردشگران اجرایی می‎‌شود.

مدیر غار کتله‌خور زنجان با بیان اینکه سینمای سه بعدی، شهربازی، سفره هفت‌سین، سوئیت‌های اقامتی، نمازخانه و...از امکانات در نظر گرفته شده در غار کتله‌خور است، تصریح کرد: بازدید از این غار مناسبتی نبوده و در فصول مختلف سال انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور آشنایی گردشگران راهنمایانی نیز در غار توضیحات لازم را درباره آن ارائه می‌دهند، اضافه کرد: هدف از ارائه این خدمات جذب گردشگر و کمک به معرفی این مکان است.

یوزباشی با اشاره به اینکه امسال نیز یکم فروردین‌ماه تا ششم این ماه یک هزار و 800 نفر از غار کتله‌‎خور زنجان بازدید کرده‌اند، گفت: این آمار تقریبا برابر با سال گذشته است.

وی با بیان اینکه انتظار این بود که امسال تعداد گردشگران نوروزی بازدید کننده از غار کتله‌خور  بیشتر شود، تصریح کرد:  اما به علت وجود مه و همچنین شرایط جوی نامساعد تعداد بازدید کنندگان نسبت به سال قبل افزایش چندانی نداشت.

مدیر غار کتله‌خور زنجان با اشاره به اینکه روز جمعه نیز که انتظار حضور گردشگر بیشتر بود، بارش برف رخ داد، افزود: امیدواریم طی روزهای آینده تعداد گردشگران افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در محل غار کتله‌خور غرفه صنایع دستی نیز دایر شده است، اضافه کرد: همچنین در این محلی نان پخت می‌شود.

مدیر غار کتله‌خور زنجان همچنین از اجرای موسیقی زنده آذری نیز خبر داد و گفت: این برنامه نیز هر روز از ساعت 14 تا 18 عصر اجرا می‌شود، اما این برنامه با در نظر گرفتن ایام شهادت اجرایی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز تعداد حضور گردشگران در غار کتله‌خور 33 هزار و 700 نفر بوده است، تصریح کرد: قیمت بلیت غار کتله‌خور 13 هزار تومان است.

مدیر غار کتله‌خور زنجان با تأکید بر برگزاری اردوهای دانشجویی و دانش‌آموزی افزود: امیدواریم این همت وجود داشته و شاهد برگزاری اردوهای مختلف باشیم.

به گزارش فارس،  غار کتله‌خور زنجان یکی از شگفت‌انگیزترین و زیباترین غارهای خشکی جهان است که در برخی نقاط آن گل‌ رس و خاک‌های حاوی اکسید آهن وجود دارد کهجاده آسفالته زنجان ـ سلطانیه، خدابنده ـ گرماب و از طریق جاده زنجان - بیجار- گرماب و در هفت کیلومتری شهر گرماب واقع شده است.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول