اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

همزمان با شب لیلة الرغائب برگزارمی شود

ویژه برنامه لیلة الرّغائب در آستان حضرت عبدالعظیم (ع)

همزمان با شب لیلة الرغائب ویژه برنامه سخنرانی و قرائت دعای کمیل در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری برگزارمی شود.

ویژه برنامه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر ری به نقل از روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام،  ویژه برنامه مراسم لیلة الرّغائب با سخنرانی حجّت الاسلام والمسلمین صفدری و قرائت دعای کمیل توسط آقای مهدی خادم در اوّلین شب جمعه ماه رجب بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار میگردد .

این مراسم بصورت مستقیم از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم (ع) به آدرس www.abdulazim.com پخش میگردد .

بنا براین گزارش، لیلة الرغائب از جمله شبهای بزرگ و با عظمت ماه رجب و همزمان با شب جمعه اول این ماه است که اعمال مخصوصی در این شب ذکر شده و به واسطه آن اعمال برکات و پاداش فراوان بر انسان سرازیر می‏شود .

گفتنی است؛ رغائب جمع رغیبه و به معنی «امرٌ مرغوب فیه عکاء کثیر» یعنی شبی که در آن عطاها و مواهب فراوان بدست می ‏آید. در حدیث است شب جمعه اول این ماه احیاء و بیداری و نیایش فضیلت ویژه دارد و موجب دست‏یابی به عطایای ارزشمند حضرت پروردگار است، در حدیث است که رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: ملائکه این شب را به این نام نهادند و محدثان در کتاب‏های دعا نمازی با کیفیت مخصوصی در این شب ذکر کرده‏ اند که پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: هر کس این نماز را در این شب انجام دهد ثواب این نماز به نیکوترین صورت با روی خندان و درخشان و با زبانی فصیح در شب اول قبر در حضور این فرد ظاهر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول