اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

قائم مقام بانک مرکزی:

حجم سپرده‌های شبکه بانکی ایران به ۳۶۴ میلیارد دلار رسید

قائم مقام بانک مرکزی گفت: اکنون ارزش تقریبی مجموع سپرده‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری در ایران به 364 میلیارد دلار و میزان تسهیلات بانک‌ها به 250 میلیارد دلار در ماه فوریه سال 2017 رسیده است.

حجم سپرده‌های شبکه بانکی ایران به ۳۶۴ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی،اکبر کمیجانی در نخستین روز پانزدهمین جلسه مجمع عمومی سالانه و سی‌امین جلسه شورای عالی هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) با تأکید بر اهمیت و جایگاه این اجلاس، به تجربه بحران مالی اخیر در کشورهای غربی اشاره کرد و اظهارداشت: این بحران نشان داد توجه به پیچیدگی‌های روابط مالی میان نهادها و بازارهای مالی و نیز روابط متقابل نظام مالی و متغیرهای حقیقی اقتصاد از جمله مختصات نظارت مالی محسوب می‌شود.

وی افزود: هیات خدمات مالی اسلامی در تدوین استانداردها و اصول نظارتی بر بازارهای مالی اسلامی و معرفی ابزارهای نوین مالی منطبق بر شریعت نقش مهمی ایفا می‌کند.

کمیجانی نقش مقررات احتیاطی کلان را در ایجاد ثبات مالی حائز اهمیت خواند و گفت: در چنین شرایطی نقش مقررات احتیاطی کلان در ایجاد ثبات مالی در کشورهای مختلف از اهمیت افزون تری برخوردار است؛ بر این اساس در حال حاضر مقامات نظارت مالی کشورهای مختلف دنیا به سمت تغییرات بنیادین در رویکردهای پیشین نظارتی پیش رفته اند تا از طریق آن ثبات و سلامت مالی و همچنین ثبات اقتصادی را در نظام های اقتصادی خود تضمین کنند.

این مقام مسئول بانک مرکزی ضمن تبیین برخی از مختصات نظام مالی کشورمان تصریح کرد: شبکه بانکی ایران یکی از بزرگ‌ترین نظام‌های بانکی در میان کشورهای اسلامی با 35 بانک و موسسه اعتباری و دارا بودن حدود 23 هزار شعبه و 225 هزار کارمند است.

وی در خصوص میزان سپرده‌ها و تسهیلات شبکه بانکی ایران گفت: اکنون ارزش تقریبی مجموع سپرده‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری در ایران به 364 میلیارد دلار و میزان تسهیلات بانک‌ها به 250 میلیارد دلار در ماه فوریه سال 2017 رسیده است.

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به حوزه بازار سرمایه در ایران افزود: در حوزه بازار سرمایه نیز بازار بورس اوراق بهادار ایران دارای ارزش بازاری حدود 131 میلیارد دلار در فوریه 2017 میلادی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار به دلیل ظرفیت های بالای هر دو بازار در ایران، رویکرد خود را بر استفاده از ابزارهای نوین مالی منطبق با شرع مقدس اسلام قرار داده و در این زمینه فعالیت‌ها و اقدامات متنوعی را در دست اجرا دارند. بر این مبنا ضمن استقبال از مشارکت و حضور سرمایه‌گذاران و صاحب نظران در ایران، خرسندیم که از تجربیات این کشورها بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/آ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول