اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور:

حذف دفترچه بیمه موجب صرفه‌جویی سالانه 60 میلیارد تومان اعتبار می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور گفت: در سازمان بیمه سلامت در سال حدود 40 تا 60 میلیارد تومان هزینه دفترچه می‌شود که می‌توان با اینترنتی کردن این امر از هدررفت هزینه‌ها جلوگیری کرد.

حذف دفترچه بیمه موجب صرفه‌جویی سالانه 60 میلیارد تومان اعتبار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدجواد کبیر ظهر امروز در جلسه بیمه سلامت و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح آزمایشی حذف دفترچه‌های بیمه در سنندج، اظهار داشت: مردم کردستان در حل مشکلات مردمی با درایت هستند و با عشق به حل مشکلات موجود همواره پیشقدم هستند.

وی افزود: با توجه به گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی در صدد افزایش بهره‌مندی جامعه از بیمه سلامت هستیم.

کبیر در ادامه خاطرنشان کرد: در دهه ادل انقلاب به دنبال یک برنامه درست بودیم تا کار‌های انجام شده قبل از انقلاب را با شرایط موجود وفق و همگام‌سازی کنیم.

وی افزود: در دهه 70 در کشور شاهد افتتاح بیمه سلامت به عنوان یک سازمان حفاظتی از مردم و جامعه بودیم که این امر حرکت بزرگی برای تقویت نظام سلامت در کشور بود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور تصریح کرد: بعد از افتتاح بیمه سلامت و نظام سلامت جدید دیری نپایید که به دلیل نداشتن چهارچوب منسجم و بالارفتن هزینه‌ها طب عمومی در کشور رو به انزوا و وابسته به دستگاه‌های گوناگون شد.

وی با اشاره به استفاده از دانش دیگر کشور‌ها گفت: باید ما از تجارب و دانش کشور‌های دیگر چه توسعه یافته و چه توسعه نیافته استفاده کنیم تا بتوانیم به جایگاه مطلوب برسیم.

کبیر ادامه داد: در کشور در طی این 4 دهه اخیر شاهد مهاجرت روستاییان به شهر‌ها بوده‌ایم و در حال حاضر در کشور حدود 70 درصد جمعیت شهری و 30 درصد روستاییان هستند که این امر در مقایسه با دیگر کشور‌های دنیا غیرقابل باور است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشورعنوان کرد: باید بدانیم که در کردستان چه ترکیب جمعیتی وجود دارد و چند درصد از جمعیت را کودکان، جوانان، میان‌سالان و سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 75 درصد از جمعیت استان کردستان زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند و باید مشخص شود که این تعداد چند نفر شهری و چند نفر روستای و سهم کارکنان دولت و دیگر اقشار چقدر است.

کبیر تصریح کرد: ما در کشوری زندگس می‌کنیم که تولید ناخالص داخلی پایینی دارد و با توجه به ثروتمند بودن استان کردستان و ظرفیت‌های فعال و بالقوه‌ای که در آن وجود دارد باید برنامه و راه توسعه استان را فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور در ادامه اظهار داشت: باید بدانیم که چند درصد از مردم کردستان می‌توانند در توسعه استان ایفای نقش کنند و این امر در توسعه استان و استفاده از استعداد‌های آن بسیار مهم است.

وی با اشاره به همکاری وزارت بهداشت با سازمان بیمه سلامت گفت: باتوجه به گفته وزیر بهداشت همه منابع در بیمه سلامت باید تجمیع شوند زیرا این سرفصل تازه‌ای در مدیریت منابع ایجاد می‌کند.

کبیر خاطرنشان کرد: باید در استان‌های مختلف بر اساس ابتکار عملی که دارند راه‌های جدیدی را در نظام سلامت ایجاد کنیم و به بیمه سلامت این تجارب را منتقل کنیم.

وی افزود: در آستانه تغییر بیمه سلامت در وزارت بهداشت هستیم و با توجه به اینکه استان کردستان یک استان آموزش پذیر است باید بدانیم که چه کار‌های باید انجام شود.

کبیر ادامه داد: با توجه به اینکه استان کردستان یکی از استان‌های محروم کشور است باید درآن کارهای پایلوت انجام گیرد و این مستلزم همکاری مردم استان در این زمینه است.

وی با توجه به اینکه تقریبا صد درصد مراکز بهداشتی روستایی به اینترنت دسترسی دارند، خاطرنشان کرد: می‌توان از این ظرفیت در حذف دفترچه بیمه روستاییان استفاده کرد و برای اولین بار در استان کردستان این طرح در تیرماه امسال اجرا شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور در ادامه تصریح کرد: در سازمان بیمه سلامت در سال حدود 40 تا 60 میلیارد تومان هزینه دفترچه می‌شود که می‌توان با اینترنتی کردن این امر از هدررفت هزینه‌ها جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در سال 96 میثاق‌نامه برنامه عملیاتی در بین تمام کارکنان بیمه سلامت در کشور را آماده کنیم و با ارزیابی مدیریت‌ها در استان ایم مهم را انجام دهیم.

کبیر در ادامه تصریح کرد: باید در حوزه اجتماعی و آگاهی دادن به مردم در زمینه سلامت تلاش کافی داشته باشیم و نظارت بر این امر را تقویت کنیم.

وی افزود: اصلاح نظام اطلاعات در استفاده از نظام آی.تی، ایجاد نظام پایش و ارزش‌یابی ابزاری برای سیاست‌گذاری و پردازش و مدیریت در سال 96 باید مبنی بر تصمیم گیری بر شواهد باشد.

وی در پایان به این نکته اشاره کرد که کارکنان بیمه سلامت وکلای مردم هستند و باید در این امر تلاش خود را انجام دهند.

انتهای پیام/2330/79 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول