اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

نماینده مردم قم در مجلس:

نظارت‌ها باید از ورود آلودگان فکری و سیاسی به چرخه نظام جلوگیری کند

نماینده مردم قم در مجلس گفت: نظارت‌ها باید از ورود افراد دارای آلودگی‌های فکری، سیاسی، وابستگی و جریانی به چرخه نظام جلوگیری کند چرا که در غیر این صورت به نظام و مردم ظلم می‌شود.

نظارت‌ها باید از ورود آلودگان فکری و سیاسی به چرخه نظام جلوگیری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در نشست هماهنگی هیأت‌های نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با تشکر از زحمات دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات اظهار کرد: جمهوری اسلامی تاکنون به رقم سال عمر خود انتخابات برگزار کرده است و مردم در عرصه‌های مختلف در تعیین سرنوشت خود مشارکت دارند.

وی با تاکید بر اینکه هیأت‌های نظارت و اجرایی انتخابات باید در راستای عمل به رسالت‌های خود اهتمام جدی داشته باشند، اضافه کرد: همه باید در حفظ امانت‌های مردم و رعایت حق‌الناس کوشا باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر فردی با توجه به سلایق خود بخواهد در مورد بررسی صلاحیت داوطلبین اقدامی را انجام دهد نه تنها عمل او مورد قبول نیست بلکه حجت شرعی نیز ندارد.

وی با بیان اینکه نظارت ابعاد مشخصی دارد، تصریح کرد: باید زمینه ورود افراد توانمند به عرصه انتخابات را فراهم کنیم اما اگر دقت لازم را نداشته و فردی با علت سهل‌انگاری ما از گردونه خارج شود، نظام را از توانایی‌های این فرد خادم محروم و حق این فرد را ضایع کرده‌ایم.

ذوالنور با اشاره به اینکه هیچ حقی نباید در انتخابات ضایع شود، گفت: در راستای تحقق این هدف نباید نگاه‌های شخصی داشته باشیم؛ نظام جمهوری اسلامی دارای ارزش‌ها، اصول، مبانی و محوریت مشخصی است به همین علت اگر فردی می‌خواهد در این نظام وارد شود باید با ارزش‌ها سازگار باشد چرا که اگر با محوریت نظام فاصله داشته باشد نه تنها تاثیرگذار نبوده بلکه گاهی ضررهایی نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه وجود نگاه ترحم در بررسی صلاحیت داوطلبین می‌تواند خسارت‌آفرین باشد، تصریح کرد: اگر فردی اهلیت کاری را ندارد و ما کار را بر دوش او بگذاریم نزد خداوند متعال مسؤول هستیم.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی به برخی از ویژگی‌های نماینده اصلح اشاره کرد و ادامه داد: اگر فردی با آرمان‌ها سازگاری لازم را نداشته باشد و ما او را وارد چرخه کنیم به نظام و خود آن فرد ظلم کرده‌ایم چرا که این مسیر به نفع آخرت این فرد نیست و نمی‌تواند حقوق مردم و نظام را رعایت کند و به اصول و ارزش‌ها پایبند باشد به همین علت بستر جهنمی شدن او را فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نظارت همانند فیلترینگ و پروکسی‌گذاری است، مطرح کرد: نباید میکروبی وارد خون نظام شود؛ نظارت‌ها باید از ورود افراد دارای آلودگی‌های فکری، سیاسی، وابستگی و جریانی به چرخه نظام جلوگیری کند چرا که در غیر این صورت به نظام و مردم ظلم می‌شود.

ذوالنور ادامه داد: اصل فصل‌الخطاب‌ها در قانون اساسی ولایت فقیه است به همین علت باید در هیأت نظارت بررسی کنیم که آیا فرد مورد نظر در عمل به فرمایشات رهبری اهتمام جدی داشته است یا خیر به همین علت گاهی جوابیه منابع استعلامی کفایت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه نباید در روند رای‌گیری‌ها مشکلی وجود داشته باشد، اظهار کرد: باید مواظب باشیم که رای خریدن و کلاه گذاشتن بر سر کسی در انتخابات مشاهده نشود چرا که قانون به عنوان یک حجت شرعی مطرح است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارت بر انتخابات رسالت سنگینی است، مطرح کرد: افرادی که در هیأت‌های نظارت بر انتخابات فعالیت دارند با سازمان و تشکل خاصی مرتبط نیستند، به همین علت زحمات آنها نزد خداوند متعال ارزش بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/78023*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول